Un home amb barba i cabells foscos està en primer pla amb un estadi de futbol buit de fons.

Marc Ribas s'emporta una sorpresa negativa per culpa del Barça

El joc de restaurants punxa per culpa d'una 'copa'

Joc de Cartes és un dels programes amb més audiència de TV3. La televisió pública de Catalunya confia en el joc liderat per Marc Ribas, que s'emet tots els dimecres. Tanmateix, ahir dia 15 de gener, el duel de pizzes i hamburgueses de la ciutat de Barcelona no va tenir la mateixa sort que en altres ocasions. Les dades d'audiència no van ser tan bones.

El principal motiu és el partit entre el FC Barcelona i el Real Betis Balompié. El duel dels vuitens de final de la Copa del Rei es va celebrar a l'Estadi Olímpic de Montjuic i va començar a les 21h. Va acabar a les 23h, hora en què aproximadament acaba el programa. Marc Ribas va aconseguir liderar la televisió en obert, però no va ser líder absolut.

Dues persones cuinant juntes a una cuina moderna, una dona amb un vestit de cireres i un home amb barba observant.
Marc Ribas i Gessami | TV3

Segons ha publicat l'expert en audiències, Rocco Steinhäuser, es va moure entre una franja del 18,5%, el que va suposar 318.000 espectadors i el 9,3% (99.000 espectadors):

Una hora és molt important

Una hora és molt més que seixanta minuts o 3600 segons. Joc de Cartes comença a les 22:05h i acaba a les 23:20h. Això vol dir que si un partit de futbol del Barça comença a les 21h, el partit transcorre durant tota l'emissió de Joc de Cartes.

Però si el partit comença a les 20h, la història canvia. La final de Supercopa d'Espanya entre el FC Barcelona i el Real Madrid va començar a les 20h. Va finalitzar a les 22h. Joc de Cartes i Marc Ribas van liderar la nit. En aquesta ocasió, el Barça i el futbol no van ser competència.

Un home amb barba i cabell curt, amb les mans juntes davant de la boca, porta diversos anells i sembla pensatiu.
Marc Ribas | @Som3Cat

Joc de Cartes, el programa ideal per als amants de la gastronomia

Cada episodi de Joc de Cartes presenta quatre restaurants que competeixen entre si per ser considerats els millors en una categoria específica. Aquestes categories poden incloure, per exemple, el millor restaurant de tapes, el millor restaurant vegetarià, o el millor establiment familiar. 

Marc Ribas i els participants visiten els quatre restaurants durant el programa. En cada establiment, els amfitrions presenten els seus millors plats, expliquen el seu concepte culinari i defensen la seva visió gastronòmica. Els jutges comenten i qualifiquen cada experiència, no sense generar tensions, crítiques i, sovint, debats apassionats.

Els participants valoren diferents categories. Qualitat del menjar: sabor, presentació i creativitat. Espai: decoració, comoditat i estil del local. Servei:  atenció del personal i rapidesa. Cuina:  les instal·lacions, maquinària, neteja, brutícia... Relació qualitat-preu: equilibri entre l'experiència oferta i el cost.