Juan Carlos I i de fons una portada d'Interviú on apareix Bárbara Rey

Joan Carles I, rei i representant: Com negociava amb Interviú?

L'emèrit pressionava la revista per beneficiar el seu romanç

El romanç entre Joan Carles I i Bárbara Rey sempre ha estat objecte d'especulació i controvèrsia, però les revelacions recents han afegit un nou capítol a aquesta història. Segons ha publicat la periodista Pilar Eyre a Lecturas, el rei no només mantenia una relació sentimental amb la vedette, sinó que també s'encarregava de negociar personalment amb la revista Interviú perquè protagonitzés diverses de les seves portades.

La vedette va ser portada d'Interviú en almenys cinc ocasions, sent la seva primera aparició el 1977. Per aquests posats, Bárbara Rey rebia una quantitat significativa de diners, que va ser acordada després de la intervenció directa del monarca. Segons els informes, Joan Carles I no només demanava que la seva amant aparegués a les portades, sinó que també negociava el caché de Bàrbara, mostrant fins a quin punt volia influir en la seva carrera pública.

El més sorprenent d aquesta història és el nivell d implicació del rei en el maneig mediàtic de la seva amant. Tot i que sempre hi ha hagut rumors sobre la relació, aquestes noves dades revelen la profunditat d'aquesta relació i la disposició del monarca per utilitzar la seva influència amb els mitjans de comunicació.

"El president deia 'm'ha trucat el rei perquè tornem a treure a bàrbara a la portada'. Tots assentien, 'que les fotos les faci César Lucas'", escrivia Pilar Eyre sobre les trucades de l'emèrit a la revista. Tot i que, realment, rebre aquestes peticions reals expresses no suposava un esforç gaire estricte per part d'Interviú. De fet, ben al contrari: "També és cert que cap d'ells s'oposava a la publicació de les fotos perquè amb Bárbara a la portada la revista venia més exemplars que mai".

Una altra polèmica de Joan Carles I

Les portades d'Interviú eren conegudes per ser provocatives i generar gran atenció mediàtica, cosa que clarament afavoria la imatge de Bárbara Rey com una de les icones més grans de la faràndula a l'Espanya dels anys 70 i 80. No obstant això, ara que se sap que aquestes portades van ser part d'una estratègia acuradament orquestrada pel mateix Joan Carles I, la història pren una nova dimensió. Aquesta dada ha afegit una nova capa de polèmica a la figura del rei emèrit, la vida personal del qual ha estat envoltada d'escàndols durant les últimes dècades.

La influència de Joan Carles I al món dels mitjans de comunicació s'estén més enllà d'aquest cas, però les revelacions sobre la seva intervenció en les negociacions amb Interviú destaquen la seva preocupació per protegir la relació amb Bárbara Rey i assegurar que aquesta tingués el reconeixement que ell considerava adequat. Aquesta situació ha tornat a posar sobre la taula la qüestió de com el rei gestionava la seva vida personal i pública, i com les dues esferes s'entrellaçaven de manera complicada.