Un home amb ulleres i cabell canós és davant d'un fons blanc, amb una imatge circular d'una botiga Mango al costat.

Gir de 180º a Mango ara que ja no hi és Isak Andic

La família ha obert el testament i ja coneix la voluntat de l'empresari

La pèrdua sobtada d'Isak Andic, fundador de Mango, ha precipitat una reestructuració en el conglomerat empresarial que ell liderava. Va morir de manera inesperada el 14 de desembre de 2024 en un tràgic accident a Montserrat. Andic va deixar un imperi valorat en milers de milions d'euros, la continuïtat del qual ara recau en els seus hereus: Jonathan, Judith i Sarah Andic.

Home gran amb ulleres en un esdeveniment amb un llaç negre superposat en senyal de dol.
Isak Andic | Ribbon, ACN, XCatalunya

Distribució de Responsabilitats

Cadascun dels germans Andic ha pres posicions estratègiques dins del holding familiar:

Jonathan Andic. El fill gran, nascut el 1981, ha estat vinculat a Mango des de fa anys. Actualment, és director de Mango Man i membre del consell d'administració. El seu nomenament com a president de Punta Na Holding el situa al capdavant de l'estructura patrimonial que controla l'empresa.

Judith Andic. Nascuda el 1984, Judith es va desvincular de Mango el 2019. No obstant això, la seva recent designació com a vocal i apoderada a Punta Na Holding indica una reintegració en les decisions estratègiques del holding familiar.

Sarah Andic. La menor dels germans, nascuda el 1997, ha creat la seva pròpia societat patrimonial, Kiwi Capital, enfocada en la gestió d'inversions, especialment en el sector immobiliari. A més, assumirà la presidència de Punta Na SA, consolidant el seu rol en la gestió del patrimoni familiar.

Segons ha informat el portal Cinco Días, aquests moviments, encara que significatius, són provisionals i no representen encara el repartiment definitiu de l'herència, el procés legal de la qual està en curs.

Un home gran amb ulleres i cabell canós parlant en un micròfon.
Isak Andic | ACN

Època de transició

Mango, sota la direcció executiva de Toni Ruiz des de 2020, ha experimentat un període de creixement i expansió internacional. L'empresa compta amb més de 2.700 botigues en 120 països i genera el 77% dels seus ingressos en mercats internacionals. La transició en l'estructura accionarial planteja desafiaments en termes de governança i estratègia empresarial. No obstant això, la incorporació dels hereus d'Andic en rols clau suggereix una intenció de mantenir la visió i valors que han caracteritzat la marca des de la seva fundació el 1984.

Futur de l'empresa

La reorganització en curs busca garantir l'estabilitat i continuïtat del llegat empresarial d'Isak Andic. Encara que el procés de successió encara no ha conclòs, els passos fets pels seus fills reflecteixen un compromís amb la preservació i enfortiment de les empreses familiars. La comunitat empresarial i els mercats estaran atents a com aquesta nova generació gestionarà els reptes i oportunitats que es presentin en el dinàmic sector de la moda global.