Un home amb camisa d'estampat tropical i ulleres està davant d'un fons de maons amb un rètol de neó que diu "La Selva" i un gràfic de 180 graus.

Gir de 180 graus en l'audiència de Xavier Grasset a TV3

El programa s'emet a les tardes de dilluns a divendres

Aquells que segueixen habitualment les audiències s'han adonat d'un canvi important en les preferències dels espectadors de TV3. El programa 'La Selva', de Xavier Grasset, s'emet cada tarda a la Televisió de Catalunya, de dilluns a divendres. Està programat després de 'Com si fos ahir' i després de 'El paradís de les senyores', dos espais que tenen uns números força bons.

Malgrat tenir bons precedents, 'La Selva', fins fa poc, perdia espectadors, que canviaven de canal.  Xavier Grasset, Maria Xinxó i companyia, malgrat fer un bon programa, no tenien la seva recompensa. Ara sembla que la situació ha canviat i els números comencen a remuntar.

Un home amb ulleres i barba està assegut en un estudi de televisió, vestint una jaqueta verda clar i camisa taronja, mentre sosté un llibre; al costat hi ha un gràfic de barres descendent.
Muntatge en què es veu Xavier Graset i un gràfic descendent | TV3, derirus

L'expert en audiències televisives, el comunicador  Rocco Steinhausser, com és habitual, ha publicat al seu compte de Twitter informació sobre les audiències d'ahir. Segons ell, la corba millora i aconsegueix l'11,2% i 137.000 espectadors. Igual que en altres ocasions, el públic de 64 anys són els més fidels. 

L'audiència continua creixent després de 'La Selva'

Després de 'La Selva' és el torn del concurs 'Atrapa'm si pots', de Llucià Ferrer. Quan comença, l'audiència puja respecte al programa anterior i aconsegueix un 16,8% i 235.000 espectadors. Igualment, els jubilats són els més fidels. 

Els bons números de TV3 continuen pujant amb l'humor de 'Està Passant', amb Queco Novell i Òscar Andreu. Aconsegueix un 17,3% i 300.000 espectadors, que es quedaran a veure el Telenotícies Vespre de Toni Cruanyes. 

Dos homes amb barba, un amb ulleres i jaqueta verda clar i l'altre amb jaqueta fosca sobre un fons degradat de colors taronja i blau.
Llucià Ferrer i Xavier Graset | TV3, XCatalunya

'La Selva' de TV3 remunta per fi?

"La Selva" és un magazín de tarda de TV3 presentat per Xavier Grasset, que es va estrenar el setembre de 2024. El programa combina  informació i entreteniment, abordant l'actualitat del dia de forma distesa. El títol "La Selva" fa referència a una frase que Grasset va popularitzar fa trenta anys al programa "Sense títol" d'Andreu Buenafuente: "La informació és una selva".

El decorat del programa simula una cafeteria amb ambientació tropical, cosa que ha generat crítiques per la seva falta de coherència amb el contingut i l'actualitat tractada. Malgrat començar amb bones dades d'audiència, "La Selva" ha experimentat una disminució en les seves xifres, cosa que ha portat a ajustos en el seu contingut, reduint elements d'entreteniment en favor d'un enfocament més informatiu. Ara sembla que comença a remuntar. Serà definitiu?