abril 26, 2026

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

Desconcert a ‘Espejo Público’ després del que ha passat entre Susanna Griso i Almeida

La visita de l'alcalde de Madrid al programa d'Antena 3 genera sorpresa pel gir de to en les seves declaracions

El que semblava un matí tranquil a Espejo Público ha acabat en un moment de tensió inesperada. Susanna Griso ha rebut avui José Luis Martínez-Almeida per a un cafè distès, però el que ha passat ha deixat la sensació que l'entrevista havia canviat de rumb.

La conversa va començar amb temes d'actualitat internacional i esport, però el clima es va tornar molt diferent quan es van endinsar en política nacional. Les paraules de l'alcalde van sorprendre la mateixa Griso i els col·laboradors. Què va ser el que va provocar tant desconcert al plató?

Espejo Público viu un moment de desconcert per la contundència d'Almeida

L'expectació era evident. Almeida hi acudia després d'unes setmanes marcades per la negociació del Gobierno amb Junts, un assumpte que domina titulars a tot Espanya. A més, l'alcalde sol aprofitar aquest tipus d'aparicions per reforçar el seu perfil polític, conscient que Espejo Público és un aparador amb una audiència fidel.

El matí havia començat amb la promesa d'un cafè relaxat, amb anècdotes personals i comentaris sobre esport i actualitat internacional. Tanmateix, l'entrevista va canviar de rumb a mig camí, deixant clar que la política continua generant moments de màxima tensió.

El moment va arribar quan Griso va plantejar una pregunta senzilla sobre l'estratègia política de Carles Puigdemont en les seves negociacions amb el Gobierno de Pedro Sánchez. La resposta d'Almeida va trencar la calma del plató i va generar un gir brusc en l'entrevista.

Amb gest seriós, l'alcalde va afirmar: "Si jo fos Junts, pensaria que he estat suport d'aquest govern. Em plantejaria preguntar-me: de què ens ha servit? No tenim cap influència a Catalunya i a més a més estem caient a les enquestes".

Almeida va anar més enllà acusant l'Executiu de negociar en secret amb Puigdemont. "El que de veritat em decep és que el president del govern continuï acudint mitjançant testaferros a Waterloo o a Ginebra a negociar. Quan parlo de testaferro, parlo de Zapatero o d'Illa", va comentar.

L'expressió "testaferros", pronunciada en un espai televisiu de to habitualment assossegat, va desfermar reaccions immediates. A la taula del programa hi va haver gestos de sorpresa i a les xarxes socials van començar a multiplicar-se comentaris sobre la duresa del missatge.

El desconcert a Espejo Público es va reflectir no només en l'audiència, sinó en la mateixa presentadora. Susanna Griso, que havia guiat la xerrada amb naturalitat, es va trobar de sobte amb un convidat en un to molt diferent de l'esperat.

Va intentar reconduir la conversa cap a una anàlisi més tècnica de la situació política, però Almeida va insistir en la seva línia. "No hi ha hagut dirigent polític més consentit que Salvador Illa i a sobre perd sis diputats al Parlament", va dir.

En aquell moment, col·laboradors habituals del programa intercanviaven mirades, mentre Griso marcava pauses més llargues en les seves intervencions. La tensió era perceptible, tot i que en cap moment es va trencar la cordialitat al plató.

L'anàlisi política d'Almeida a Espejo Público

Més enllà del desconcert televisiu, les paraules d'Almeida reflecteixen un posicionament polític clar. La seva crítica directa a Pedro Sánchez i al paper de Salvador Illa pretenia situar-lo com una veu ferma davant les negociacions amb Junts.

L'alcalde va advertir que cedir competències d'immigració als independentistes resultava perillós. "És difícil entendre que donar les competències d'immigració a Junts sigui constitucional. L'únic interès que té Junts és per a la sagnia de vots utilitzant el tema de la immigració", va argumentar.

Almeida va afegir que, a parer seu, aquesta estratègia estava condicionada per la pressió electoral de partits com Aliança Catalana. "Ja sabem la doctrina en immigració que té Aliança Catalana. El PSOE, el dels braços oberts, és qui ha donat les competències d'immigració a Junts", va comentar.

El pas de José Luis Martínez-Almeida per Espejo Público ha deixat més empremta de l'esperada. El que va començar com un cafè relaxat al costat de Susanna Griso va acabar en un intercanvi de declaracions contundents que van generar desconcert al plató i a l'audiència. Les paraules de l'alcalde, carregades de crítiques directes, van mostrar com un programa de to proper pot transformar-se en escenari polític inesperat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *