Carolina de Mònaco admet el que molts sospiten sobre Stefano Casiraghi
Carolina de Mònaco ha trencat el seu silenci per parlar sobre el seu passat sentimental. La princesa no s'ho ha pensat dues vegades a l'hora d'admetre el que molts sospitaven sobre el seu difunt marit, Stefano Casiraghi. Paraules que han deixat més d'un molt commocionat.
Va ser el 29 de desembre de 1983 quan els Grimaldi es van vestir de gala per assistir a un dels esdeveniments familiars més esperats del moment: el casament de Carolina de Mònaco i Stefano Casiraghi.
Tanmateix, el que ningú podia imaginar és que només vuit anys després, la germana del príncep Albert passaria per un dels moments més durs de la seva vida.
El 3 d'octubre de 1990, el conegut empresari italià de 30 anys, Stefano Casiraghi, va morir en un accident nàutic a aigües de Saint-Jean-Cap-Ferrat, a la Costa Blava. Una tragèdia que va deixar la princesa amb tres fills petits.
Ara, més de tres dècades després de la mort de Stefano Casiraghi, Carolina de Mònaco ha admès el que molts ja sospitaven: aquest esdeveniment la va deixar completament trencada.
Carolina de Mònaco es va allunyar del focus mediàtic per superar la mort del seu marit, Stefano Casiraghi
Amb el cor trencat, Carolina de Mònaco va prendre la decisió d'apartar-se de la vida pública. Tant és així que no s'ho va pensar dues vegades a l'hora d'abandonar la seva llar per refugiar-se amb els seus fills a Mas de la Source.
Aquest antic mas provençal, situat a la localitat de Saint-Rémy, regió de Les Alpilles, es va convertir en el lloc perfecte per escapar de la pressió mediàtica i dels records. De fet, durant una dècada, aquesta construcció del segle XVII es va convertir en el refugi de Carolina de Mònaco.
Allà va poder plorar tranquil·la la mort de Stefano Casiraghi i educar en pau Andrea, Carlota i Pierre. A més, la princesa va aprofitar per integrar-se en el dia a dia del poble amb absoluta normalitat.
En aquell moment, els nens, que encara eren molt petits, van ser matriculats a l'escola pública de Saint-Rémy, on van cursar els seus primers anys d'estudi. A més, aquesta localitat es trobava a tres hores de Montecarlo, cosa que va permetre a la princesa complir amb actes oficials sense necessitat de passar la nit fora de casa.
Abans de traslladar-se a Mas de la Source, Carolina de Mònaco residia amb la seva família a Clos Saint-Pierre, propietat situada al bell mig de Mònaco. Tanmateix, va decidir tancar-la i allunyar-se de la vida del Principat després de la mort de Stefano Casiraghi.
Per sort, a Saint-Rémy va trobar la calma que necessitava i el respecte dels seus veïns. De fet, els habitants es van acostumar a veure-la amb els seus fills recorrent el poble en bicicleta o comprant als comerços locals.
Sense compromisos oficials, les jornades de Carolina de Mònaco eren senzilles: anava al mercat de flors o acompanyava els seus fills en les rutines escolars. Aquesta vida camperola i sense luxes li va permetre afrontar el dolor i gaudir del creixement dels seus petits.
‘Mai vam ser consentits per preceptors privats’, va confessar Carlota Casiraghi en una entrevista amb Madame Figaro el 2020. ‘De seguida ens vam adaptar a l'escola pública local i va ser molt enriquidor relacionar-se amb tota mena de gent des del punt de vista humà i social’, va afegir a continuació.
Tot i que han passat més de 30 anys de la mort de Stefano Casiraghi, els records d'aquella etapa continuen molt presents per als seus tres fills. De fet, la Carlota va reconèixer fa un temps que va patir molt quan va haver de renunciar a aquest estil de vida i tornar a Mònaco.
Amb el pas del temps, els fills de Carolina de Mònaco van créixer i van començar els seus estudis a París, cosa que va marcar un canvi radical en la rutina familiar. Per la seva banda, la princesa va refer la seva vida i va reobrir Clos Saint-Pierre, reprenent la vida al Principat. No obstant això, Mas de la Source va continuar com a casa de vacances.