abril 20, 2026

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

Ana Pardo de Vera, periodista de 51 anys: ‘És un discurs xenòfob i no és propi d’un president’

La col·laboradora de 'Directo al grano' ha carregat amb duresa contra un líder polític del nostre país

Ana Pardo de Vera col·labora en diversos programes de televisió com a tertuliana. I en un d’ells, Directo al grano, ha pronunciat unes paraules molt dures contra un líder polític del nostre país.

Així, visiblement enfadada després d’escoltar les paraules d’ell, l’ha atacat amb contundència. Li ha dit: “És un discurs xenòfob i no és propi d’un president”

Ana Pardo de Vera carrega contra un líder polític pel seu discurs sobre la immigració

Ana Pardo de Vera, si per alguna cosa es caracteritza com a tertuliana, és perquè no té pèls a la llengua, parla alt i clar. Tant és així que ataca amb contundència i arguments els polítics quan creu que és necessari. I això és precisament el que ha fet en les últimes hores amb Alberto Núñez Feijóo després d’escoltar-lo parlar de les seves propostes contra els immigrants.

I és que el líder del PP ha deixat clar que vol endurir les mesures contra aquests. D’aquí que ha plantejat elevar el nivell d’exigència lingüística i cultural perquè puguin accedir a la nacionalitat espanyola. Tot perquè, segons ell, aquesta nacionalitat “no es regala, es mereix”

Aquestes paraules han enfurismat Ana Pardo de Vera, com així ho ha demostrat a Directo al grano. Així, ha manifestat: “Em costa i m’emprenya. I és que Feijóo ha estat president gallec durant molts anys i Galícia és una terra que es va veure molt colpejada per la immigració durant molts anys”

En aquest context, ella ha llançat la seva crítica més dura: “Aquest és un discurs xenòfob i no és propi d’un president. És un discurs que podria aplicar-se als gallecs i gallegues que van marxar a Amèrica Llatina durant el franquisme. No és propi d’algú que ha presidit Galícia, terra d’emigració forçosa”

Les seves paraules han estat seguides per un silenci al plató i després pel suport d’alguns companys de tertúlia. Pardo de Vera ha anat més enllà i ha comparat la postura de Feijóo amb la d’altres polítics: “És com la d’Abascal, però d’aquest no n’esperem una altra cosa. Són postulats que recorden Trump o Putin”

Ana Pardo de Vera: una tertuliana sense filtres i amb fort compromís social

Qui segueix la trajectòria d’Ana Pardo de Vera sap que no es caracteritza per callar-se. La seva carrera està marcada per la independència de criteri i la defensa dels drets socials. Va ser directora del diari Público i ha participat en nombrosos programes, com La hora de La 1, on s’ha enfrontat a representants de tots els partits polítics.

La seva intervenció a Directo al grano, presentat per Gonzalo Miró, no és una excepció, sinó una mostra més del seu caràcter combatiu. La periodista ha insistit en nombroses ocasions en la necessitat de combatre els discursos d’odi i el racisme institucional. Per a ella, el paper del periodisme ha de ser el de fiscalitzar els poderosos i denunciar qualsevol deriva autoritària.

https://www.instagram.com/p/Cyp_wdaKDW-/

Al programa, la seva intervenció ha provocat un debat sobre el paper dels mitjans i la responsabilitat política en la gestió de la immigració. Mentre alguns tertulians han defensat la postura de Feijóo com una mesura d’ordre, ella no. La periodista ha insistit que aquest tipus de declaracions estigmatitzen comunitats senceres i fomenten el rebuig al diferent.

És més, les paraules d’Ana Pardo de Vera han circulat ràpidament per xarxes socials. El fragment del programa ha estat compartit des del compte oficial del mateix, acumulant milers de reproduccions i comentaris. I molts usuaris han elogiat la claredat amb què la periodista va exposar el seu argument

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *