Barcelona acollirà diverses propostes culturals, gastronòmiques i de promoció del comerç local coincidint amb la Copa Amèrica. A partir del cap de setmana del 7 i 8 de setembre i fins al 20 d'octubre hi haurà dotze escenaris a diferents punts de Barcelona sota la proposta 'El Comerç de Barcelona viu la Copa Amèrica' i en el marc de la Regata Cultural, el programa activitats que impulsa l'Ajuntament per acompanyar l'arribada de l'esdeveniment esportiu.
La programació s'ofereix de la mà de la Fundació Barcelona Comerç i Barcelona Oberta i inclou cites com a edició especial del Poblenou Wine Festival (el 5, 6, 12 i 13 d'octubre), o el Born Street Food.
Els escenaris gastronòmics
El Born Street Food es farà al Mercat de Santa Caterina al Pla de Palau entre el 20 de setembre i el 20 d'octubre, però acollirà una edició especial Copa Amèrica del 20 al 22 de setembre amb fins a 20 cuines i un espai específic sobre la programació de la Regata Cultural.
Un altre escenari serà a la Barceloneta-Porxos del Port, els dies 27, 28 i 29 de setembre. Al Port Vell, es farà el Barcelona Tast, una mostra del comerç local i gastronomia amb tallers i música, i entre el Pla de Palau i el Pas Sota Muralla es farà l'activitat 'La Cuina del Port edició Copa Amèrica', amb espectacle i tallers familiars inspirats al mar. Altres zones o escenaris on hi haurà activitats durant la Copa Amèrica de Vela són Sant Martí – Les Glòries, Sagrada Família, Sant Antoni, Virrei Amat, Sant Gervasi, Sants, Diagonal, Plaça Catalunya o Sarrià.
La idea darrere és que la cita esportiva impregni els diferents barris amb activitats i dinamitzi els eixos comercials. "La Copa Amèrica és un esdeveniment esportiu que ajuda a projectar la ciutat al món i és molt important poder explicar també el model de comerç de proximitat que ens defineix com a ciutat i aquí els eixos comercials tenen un paper molt important", remarca la regidora de comerç, restauració i mercats de l'Ajuntament, Raquel Gil.
A més, afegeix que durant tot el temps que duri la competició es realitzaran activitats que "posin en relleu el comerç a tots els eixos i no només als que queden més a prop de la costa". "Compartirem el model de comerç de proximitat, de petit comerç, que ens acompanya durant tot l´any, també durant la Copa Amèrica", assegura.
Apropar la competició al negoci local
El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, “és una bona oportunitat per lligar comerç, cultura, esport i gastronomia”. Alhora, Pròsper Puig, president de la Fundació Barcelona Comerç, destaca el paper de "dinamització" que faran els eixos per generar interès per la Copa Amèrica. "La Copa Amèrica és un aparador importantíssim per tot el món i nosaltres farem feina de dinamització als barris perquè molta gent tingui interès per presenciar-la", afirma.
En paral·lel, la Regata Cultural també acosta la Copa Amèrica als mercats municipals. Algunes de les propostes del cicle gastronòmic 'Tasta'm' estan emmarcades dins aquesta programació. El 14 de setembre, per exemple, al Mercat de Santa Caterina, es farà el Tasta'm Mar i Mercats amb sardinada.
El 5 d'octubre s'organitzarà una fideuà marinera Mar i Mercats al Mercat de la Barceloneta. La Copa Amèrica també tindrà el seu espai a la propera edició del Mercat de Mercats, del 18 al 20 d'octubre, a la plaça Catalunya.