Passatgers corrents, diverses cares malhumorades, informadors intentant posant ordre i una àmplia flota de busos amunt i avall protagonitzen aquest dimarts l'entorn de l'estació de tren de Sant Vicenç de Calders. "És un infern", afirmen alguns usuaris, entre els quals hi ha hagut queixes per retards de més de 20 minuts sobre l'horari previst.
El tall de trànsit al túnel de Roda de Berà per les obres del Corredor Mediterrani ha convertit Sant Vicenç, al Vendrell, al punt clau de les comunicacions entre les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona i Barcelona. El dispositiu de busos ha estat "un estrès màxim" per a diversos viatgers, que lamenten que "mai no és possible arribar a l'hora a la feina". Aquest operatiu estarà vigent fins al març.
Els passatgers que volen anar a la capital catalana han arribat aquí amb bus per agafar després un Rodalies que els permeti completar el viatge. Els que viatgen cap al sud esperen els busos per completar el desplaçament, enmig d'un caos perquè cada destinació té una línia de bus alternatiu específica.
A l'operatiu extraordinari pel tall a Roda de Berà, a partir de les 8 h s'hi ha sumat el tall diari de l'R4 entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca fins a les 19 h, també degut a les obres del Corredor del Mediterrani.
"És una barbaritat"
Poc abans de les set del matí l'exterior de l'estació de Sant Vicenç s'ha convertit en un embull d'autobusos maniobrant, un formiguer d'informadors amb armilla groga i centenars de viatgers intentant ubicar-se en una nova rutina que els acompanyarà durant els propers cinc mesos.
"És una barbaritat, no entenc com no han dissenyat una alternativa a tots els transbordaments de busos i trens", s'ha queixat Joaquim, que ha sortit molt aviat des de Cambrils amb un dels busos alternatius fins a Sant Vicenç, on s'afanyava per agafar un rodalies del R2 Sud cap a Barcelona per anar a treballar.
Entre els usuaris consultats per ACN, la gran majoria estaven assabentats del dispositiu alternatiu, però això no ha evitat el malestar. Vanessa, que viatjava de Torredembarra a Sitges, on treballa com a professora d'institut, ha relatat que el bus ha arribat a Sant Vicenç amb 25 minuts de retard respecte a l'hora anunciada. "Esperem que demà vagi millor, i prefereixo no pensar que ens esperen cinc mesos així", ha assegurat.
El desgavellat horari també ha afectat Miquel, que havia d'agafar un autobús alternatiu des de Torredembarra però aquest se n'ha anat just quan arribava a l'estació i ha hagut d'anar fins a Sant Vicenç acompanyat per un familiar amb cotxe. Aquest usuari ha lamentat que "ja era difícil arribar cada dia a Barcelona a l'hora", i ha definit com a "un infern" el nou escenari amb què han de conviure.
La gent, molt nerviosa
També s'ha queixat de les dificultats per arribar a la feina puntual Jordi, que ha advertit que “el gran problema” arribarà quan acabin les obres perquè s'incrementarà considerablement el trànsit de trens. Ha augurat que els trens de mercaderies perilloses suposaran un risc per a la població i els allotjaments turístics, "que deixarà en un riure la tragèdia que hi va haver fa dècades enrere al càmping dels Alfacs".
Pel que fa als passatgers que viatjaven des del Vendrell cap al sud, eren un volum molt menor però amb una situació igual d'incòmode en molts casos. Joan, veí de Vilafranca, es mostrava "molt nerviós" davant el desconeixement del bus que havia d'utilitzar per anar fins a Vila-seca, on estudiaria. "És tot molt estressant perquè ens fan esperar sense gaire informació", afegia.
Aquest jove estava dret davant de la porta principal de Sant Vicenç, en un tancat on Renfe intentava netejar les cues dels passatgers en funció del seu destí. Alguns van arribar a esperar 25 minuts per anar al centre de Tarragona per una confusió amb les rutes. Teresa se'l prenia amb resignació i relatava entre rialles que li havien fet anar amunt i avall sense aclarir quan sortiria el bus de la seva ruta. Al seu costat, un noi amb crosses compartia l'espera dreta molt més malhumorat.