La botiga en línia de mobles alemanya Westwing ha plantejat un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) per a més de 100 persones, el 80% de la plantilla a l'Estat. L'empresa alemanya concentrarà els acomiadaments a Catalunya amb 53 afectats al centre logístic de Barcelona i 49 més al de Vilar-rodona (Tarragona), segons ha informat el comitè d'empresa de la companyia de comerç en línia de decoració i llar.
Westwing ha justificat els acomiadaments massius per les pèrdues econòmiques a Espanya i per la voluntat de centralitzar a Alemanya i Polònia tota l'operativa. La plantilla ha convocat una vaga de 5 dies començant el 26 de febrer per manifestar el rebuig a la decisió, que va ser comunicada el 16 de gener.
El comitè d'empresa va retreure a Westwing que hagi pres aquesta mesura argumentant una situació "suposadament dramàtica" quan el grup va anunciar que espera tancar l'any amb un resultat d'explotació brut d'entre 13 i 19 milions i unes vendes d'entre 390 i 440 milions d'euros. Durant el procés de negociació amb els treballadors, l'empresa de venda de mobles per Internet ha defensat el tancament del magatzem de Tarragona per la decisió de centralitzar l'activitat a Polònia tot i tenir intenció de continuar comercialitzant a Espanya.
En la mateixa línia, la matriu ara vol centralitzar les tasques de les filials catalanes a Alemanya. Els treballadors estan convocats a una vaga de cinc dies entre el 26 de febrer i l'1 de març amb què es pretén paralitzar les sortides del producte del magatzem així com la venda de mobles i decoració. L'empresa té presència a Espanya des del 2021.
Una empresa fundada el 2011
Westwing és una companyia internacional que sespecialitza en la venda de mobles i decoració per a la llar a través duna plataforma de comerç electrònic. Fundada el 2011 a Munic, Alemanya, per Delia Fischer, una exeditora de la revista ELLE, juntament amb altres cofundadors, Westwing s'ha establert com una destinació popular per als amants del disseny d'interiors i aquells que busquen inspiració i productes exclusius per embellir els seus espais.
La proposta de valor de Westwing rau en el seu model de negoci, que combina vendes flaix i una botiga en línia permanent. Les vendes flaix són esdeveniments de venda limitats en temps, oferint productes de decoració i mobles amb descomptes significatius. Aquestes vendes es complementen amb una acurada selecció de productes disponibles constantment a través de la botiga en línia.
Westwing es distingeix pel seu enfocament curatorial, presentant col·leccions temàtiques i col·laboracions exclusives amb dissenyadors, marques reconegudes i talents emergents. Això no només proporciona una font constant d'inspiració per als seus clients, sinó que també els permet descobrir i comprar productes únics que no es troben fàcilment a altres llocs.
#40PreguntasMuyWestwing con AGATHA RUIZ DE LA PRADA
Des del seu llançament, Westwing ha experimentat un ràpid creixement, expandint-se més enllà d'Alemanya per operar a diversos països arreu del món. El seu èxit s'ha vist impulsat per una combinació de màrqueting digital efectiu, una experiència d'usuari atractiva a la plataforma i una logística optimitzada que assegura el lliurament eficient de productes als clients.
A més de la seva plataforma en línia, Westwing ha explorat altres canals per interactuar amb la seva audiència, incloent-hi aplicacions mòbils i, en alguns mercats, punts de venda físics o pop-up stores que permeten als clients experimentar els productes en persona abans de comprar.
Al llarg dels anys, Westwing ha rebut diversos reconeixements i ha estat objecte d'estudis de cas en l'àmbit del comerç electrònic, el màrqueting i la gestió de startups, destacant-se com un exemple d'innovació al sector minorista de mobles i decoració del llar. Ara sembla que algunes coses podrien començar a canviar... almenys a Catalunya.