Alexandre i Natalia esperaven aquest dimarts a l'estació de Sants de Barcelona un tren que els portés cap a Port Aventura, però desconeixen que han de prendre un autobús per fer el tram des de Sant Vicenç de Calders a Tarragona. "No ens ha dit res d'un autobús", apunta Alexandre, un estudiant francès que aquest any estudia a Barcelona i que es queixa que el primer dia de tall de trànsit al túnel de Roda de Berà per les obres del Corredor Mediterrani no ha rebut informació sobre això malgrat haver comprat el bitllet menys de mitja hora abans.
Des de l'andana dels que arriben, Lea ha agafat el tren a Tarragona per anar a Barcelona. "Tot ha estat un caos. Molta gent i molt enrenou. No s'entén res", resumeix així el seu trajecte.
Ja des de Barcelona, Lea explica que ha arribat a l'estació de Tarragona a les sis del matí, gairebé una hora abans de l'hora prevista de sortida. El viatge fins a la capital catalana, diu, ha estat "un caos" i ho haurà de tornar a fer a la tarda per tornar a Tarragona.
Desconcert a la població
"Pot ser pel biaix lingüístic, però res no ens han dit sobre que hi hagués un autobús", diu Alexandre des de l'andana on espera el tren que el porti a Port Aventura. Com ell, la Natàlia, que també va a Salou, tampoc no sabia que havia de prendre un autobús per arribar-hi. "Podríem haver estat una hora més a casa", diu davant d'un tren que ha patit retards coincidint amb el primer dia del tall.
Patricia, que agafa el tren cap a Tortosa, lamenta que amb el tall arribarà més tard. "Si tot va bé", diu, espera arribar uns 10 minuts més tard del que és habitual, però admet que és un càlcul optimista. "El trajecte amb tren és més curt que el d'autobús", remarca.
L'alternativa de Renfe
Renfe preveu organitzar 611 expedicions d'autobusos amb 30.500 places diàries per superar el tall ferroviari per les obres al túnel de Roda de Berà que han començat aquest dimarts i que s'allargaran durant cinc mesos.
El pla alternatiu intenta garantir la mobilitat dels usuaris de les línies R14, R15, R16, R17 i RT2, que connecten el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre amb Barcelona. S'han habilitat dues parades de busos a Tarragona ciutat i a les estacions de tren de l'Hospitalet de l'Infant, Cambrils i Vila-seca, per connectar amb Sant Vicenç de Calders, on surten i arriben els trens de Barcelona.