La multinacional nord-americana Amazon ha adquirit el seu centre logístic del Far d'Empordà, segons ha informat aquest divendres 'Expansión' i ha pogut confirmar l'ACN. L'operació, segons el diari, es va tancar per uns 150 milions d'euros amb els promotors de les instal·lacions, Eurofund i Logistic Capital Partners (LCP). El centre va entrar en funcionament la primavera passada i Amazon va invertir 200 milions d'euros. En total, disposa de 150.000 metres quadrats, 102.000 dels quals estan completament robotitzats.
El centre, des d'on surten unes 400.000 comandes diàries però amb capacitat per expedir-ne uns 600.000, té uns 23 quilòmetres de cintes i una alta tecnologia que gairebé no deixa marge a l'error. La plataforma logística té tres plantes de 50.000 metres quadrats. A les dues plantes superiors és on s'emmagatzemen les unitats; i a la inferior, on es reben els productes i s'acaben de preparar les comandes.
Amazon compta amb una desena de centres d'operacions a Catalunya i dóna feina a més de 7.300 persones. Tot i això, l'any passat va anunciar el tancament de la de Martorelles (Vallès Oriental), que comptava amb 745 treballadors, dels quals 300 es van poder recol·locar al centre d'Amazon del Prat de Llobregat. Per a la resta es van acordar indemnitzacions o compensacions econòmiques per a aquells que es volguessin traslladar als centres del Far d'Empordà o Saragossa.
El creixement d'Amazon no té fi
Amazon ha experimentat un creixement significatiu en els darrers anys. Segons les dades recollides fins al 30 de setembre de 2023, Amazon va reportar ingressos de 4.03 mil milions, cosa que representa un creixement del 10.32% any rere any. Els ingressos del trimestre que va finalitzar en aquesta data van ser de 143,08 mil milions de dòlars, mostrant un creixement del 12,57% respecte a l'any anterior.
L'any 2022, Amazon va tenir ingressos anuals de $513.98 mil milions, amb un augment del 9.40% comparat amb l'any anterior. Aquesta tendència ascendent consistent segueix un patró de creixement des d'almenys l'any 2010, destacant la influència cada vegada més gran d'Amazon al mercat global.
Aquest creixement es pot atribuir a diversos factors, incloent-hi l'àmplia gamma de serveis d'Amazon i la capacitat per innovar i expandir-se en nous segments de mercat. Amazon Web Services (AWS) , la seva plataforma de computació al núvol, ha estat un contribuent significatiu a aquest creixement.
El 2022, els ingressos d'AWS van augmentar un 29% any rere any a $80.1 mil milions, tot i enfrontar una taxa de creixement més lenta que el 37% vist el 2021. Aquest segment no només està creixent ràpidament, sinó que també hi contribueix un percentatge més alt als ingressos totals d'Amazon amb el pas dels anys.
El segment de comerç electrònic d'Amazon també continua prosperant, amb vendes globals de comerç electrònic minorista que es van predir assolir $729.76 mil milions el 2022, un augment del 18.8% any rere any. L'èmfasi de la companyia en la innovació tecnològica, com ara la intel·ligència artificial, l'aprenentatge automàtic i els serveis avançats de computació al núvol, també ha estat crucial per al seu creixement. La seva inversió en tecnologia i contingut va ser de $35.93 mil milions el 2019, cosa que va representar el 12.8% de les seves vendes netes.
Aquestes xifres i previsions suggereixen que les inversions estratègiques d'Amazon i el seu enfocament en la diversificació a través de múltiples segments, incloent-hi el comerç minorista, la computació al núvol i la publicitat, estan donant els seus fruits, ja que la companyia continua mantenint la seva posició com a líder a l'espai tecnològic i de comerç electrònic.