Marc Cartes, dos dels seus personatges més recordats, un totalment diferent de l’Andreu
Marc Cartes és un habitual de TV3. Ha participat en la major part de les sèries més recordades de la cadena. I no només hi ha participat, sinó que a més ha interpretat personatges dels quals avui en dia encara se'n parla. Ara el podem veure com a Andreu a ‘Com si fos ahir’.
Una bona persona, a vegades massa. Sempre preocupat pels altres encara que l'hagin enganyat moltes vegades. Busca la pau i la bona harmonia entre les persones. Un personatge que s'assembla al de Jaume a ‘Poblenou’, el primer culebrot de TV3, o fins i tot al Julià, el veterinari de Ventdelplà. No s'assembla tant al Víctor de ‘El cor de la ciutat’ o al Carles Moreno de ‘Kubala, Moreno i Manchón’, dos personatges que, sense ser dolents, tenien alguna cosa – força – més de cara dura.
Salvador Borés, el personatge més icònic de Marc Cartes
Però a qui no s'assembla gens l'Andreu – de fet és tot el contrari – és a Salvador Borés. El dolent per excel·lència de les sèries de TV3. El que lidera els rànquings de crims. Un psicòpata atrapat per un secret del seu fosc passat que va desencadenar fets terribles.
De personatge encantador a assassí en sèrie. Parella de Gemma Aymerich (Montse Germán), tot formava part d'un pla per apoderar-se de l'empresa ALA Transports. El que no comptava Borés és que s'enamoraria de Gemma. Tot i que era un tipus molt intel·ligent, també va cometre errors i va ser detingut. Va intentar fugir i gairebé li surt bé, però finalment va ser jutjat.
Va ser condemnat, però va complir la seva pena en un psiquiàtric. Van passar set anys i el van deixar anar per, aparentment, haver-se curat. Aquesta va ser la gran incògnita que van tenir no només la resta de personatges, sinó també els centenars de milers d'espectadors que veien el culebrot cada tarda.
Després que els guionistes juguessin a despistar el públic, a l'últim capítol es va saber tot. La culpable dels assassinats era Asensi, per protegir el seu fill Òscar. Salvador Borés no havia matat ningú i fins i tot va salvar la Gemma i la seva filla Estel d'una mort segura.
Després, va matar l'Asensi a ganivetades. Ell mateix es va adonar que amb una ganivetada n'hi hauria hagut prou i així li ho va dir a la Gemma. No estava curat i va decidir suïcidar-se. No sense abans entregar-li a la Gemma la documentació sobre el seu origen. Una cosa que podia explicar, en part, la seva malaltia mental.
Després de 469 capítols, el Salvador va comprendre el motiu pel qual el seu pare va matar la seva família, totalment desesperat. En realitat era un Aymerich, però el seu propi germà, Benjamí, va cremar el testament que així ho demostrava. Una cosa que hauria fet un gir de 180 graus a la malmesa economia familiar dels Borés.