El conductor d'un turisme ha mort aquest dijous en un accident a la C-25 a Sant Sadurní d'Osormort (Osona), segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). Els Mossos d'Esquadra han rebut l'avís a les 6.38 hores per un sinistre al punt quilomètric 196,2 de la citada via.
Per causes que s'investiguen, es va produir una col·lisió frontal entre dos turismes. Com a conseqüència de l'accident, va morir el conductor d'un dels vehicles. Dues persones més van resultar ferides menys greus i van ser traslladades a l'Hospital de Vic. Amb aquesta víctima són 27 les persones mortes en accident de trànsit a carreteres interurbanes des del gener.
Arran de la incidència, s'han activat quatre patrulles dels Mossos d'Esquadra, tres dotacions dels Bombers de la Generalitat i tres unitats del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM). Pel que fa a la incidència viària, la via s'ha tallat completament a la circulació i, posteriorment, s'ha fet pas alternatiu.
Per on passa la C-25?
La carretera C-25, coneguda oficialment com a Eix Transversal, és una important artèria de comunicació que creua transversalment Catalunya, Espanya, des de Cervera a l'oest fins a Caldes de Malavella a l'est, connectant directament amb l'A-2 als dos extrems i amb l'AP-7 a Riudellots. Aquesta infraestructura juga un paper crucial a la vertebració de les comarques centrals i interiors de Catalunya, facilitant el trànsit entre Lleida, Cervera, Manresa, Vic, fins a l'Aeroport de Girona-Costa Brava sense necessitat de passar per Barcelona.
L'Eix Transversal es divideix en tres trams principals: de Cervera a Manresa, de Manresa a Vic, i de Vic a Caldes de Malavella. El disseny inclou múltiples enllaços, viaductes i túnels adaptats a la complexa orografia de la regió, per tal d'oferir una via ràpida i segura per al trànsit de vehicles lleugers i pesants. Tot i la seva importància estratègica, la C-25 ha enfrontat desafiaments en termes de seguretat viària i capacitat, i és considerada una de les vies més perilloses de Catalunya a causa de la seva elevada taxa d'accidents i mortalitat.
ÂOriginalment inaugurada com una via ràpida amb un sol carril per sentit, la C-25 va ser objecte d'obres de desdoblament per convertir-la en autovia, per tal de millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit. Aquestes obres van començar el primer trimestre del 2008, amb una inversió significativa i l'objectiu d'abordar la demanda creixent de trànsit i els problemes de seguretat. El 4 de gener del 2013, el desdoblament es va completar, transformant la C-25 en una autovia moderna amb carrils per als dos sentits de circulació, cosa que representa un avenç significatiu en la infraestructura de transport de Catalunya.