Persones consolant-se mútuament mentre sostenen flors blanques en un entorn exterior.

Possible gir en l'atropellament mortal a la R-2: Si es confirma és molt greu

Els Mossos han donat nova informació sobre la maquinista de Montcada que va atropellar a la menor

El dia d'ahir ens va deixar una noticia molt negativa, quan a mitja tarda vam conèixer que una menor havia perdut la vida després d'un atropellament mortal en un pas de nivell de Montcada i Reixac. Segons van informar les autoritats, els fets van tenir lloc cap a les 15:00 hores, quan dues joves van intentar travessar les vies en el moment que la barerra del pas a nivell estava totalment baixada. Les menors pensaven que ja es podia travessar després de veure el pas d'un primer tren, però per desgràcia no va ser així.

Un tren de passatgers travessa un pas a nivell en una zona urbana amb persones esperant darrere les barreres.
El pas a nivell | ACN

Per l'altra direcció va venir un comboi amb destí Barcelona que venia des de Portbou. Aquest tren va xocar contra les dues noies, i una d'elles va acabar perdent la vida. Protecció civl fa activar una fase de prealerta, però a hores d'ara totes les vies ja actuen amb normalitat, encara que ahir van patir retards fins a última hora de la nit.

Una novetat terrorífica

Els Mossos d'Esquadra han confirmat aquest dimarts que la maquinista del tren que va atropellar una menor a Montcada i Reixac dilluns que creuava per un pas a nivell amb la barrera abaixada va donar positiu en la prova de drogues que li va fer la Policia Local, però han remarcat alhora que els resultats no són concloents ni definitius, ja que falta l'informe pericial del laboratori que inclou més variables.

Aquest informe, que forma part de la investigació, es tindrà en els propers dies. A l'espera d'aquest document oficial i definitiu,  els Mossos remarquen que a hores d'ara no es pot confirmar que la maquinista conduís sota els efectes de les drogues.

Persones consolant-se mútuament mentre sostenen flors blanques en un entorn exterior.
La mare de la menor | ACN

La Unitat Central d’Investigació d’Accidents Ferroviaris i Delictes del Transport dels Mossos d’Esquadra s’ha fet càrrec de la investigació. Estan recopilant tota la informació per aclarir les causes de l'atropellament a través de les imatges de les càmeres de seguretat, de la informació recollida en el registrador jurídic del tren (caixa negra) i de les declaracions de diversos testimonis dels fets.

Semblant al famós cas de Santiago

El cas del tren de Santiago de Compostel·la, que va descarrilar el 24 de juliol de 2013, va ser un dels accidents ferroviaris més greus de la història d'Espanya. El tren Alvia, que circulava de Madrid a Ferrol, va sortir de la via a la corba d'Angrois, prop de Santiago de Compostel·la, causant la mort de 80 persones i deixant més de 140 ferits. L'excés de velocitat va ser un factor clau en l'accident, ja que el tren anava a 179 km/h en un tram limitat a 80 km/h. 

Reconstrucción del accidente de Angrois

En la investigació posterior, es va determinar que la responsabilitat de l'accident recau principalment en el conductor,  Francisco José Garzón, qui va admetre que es va distreure mentre parlava per telèfon i no va reduir la velocitat a temps.