Ambulàncies del SEM

Tragèdia mortal en un accident de trànsit a Sallent (Barcelona)

Nou accident a les carreteres catalans

El conductor d'un turisme ha mort aquest diumenge a la tarda a la C-25 a Sallent (Bages). Segons ha informat el Servei Català de Trànsit, un remolc ha perdut una roda que ha acabat impactant contra un cotxe que circulava en sentit contrari.

A conseqüència del matx, va morir el conductor d'aquest turisme. Els serveis d'emergències van rebre l'avís de l'accident a les 17.21 hores i van mobilitzar sis patrulles dels Mossos d'Esquadra, tres dotacions dels Bombers de la Generalitat i dues ambulàncies i un helicòpter del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM). La incidència, al punt quilomètric 143, ha provocat retencions cap a Manresa. Aquesta és la 17a víctima mortal en accident de trànsit aquest any a la xarxa viària interurbana de Catalunya.

L'ampliació de la carretera ha reduït la sinistralitat però no n'hi ha prou

La sinistralitat a la C-25 ha vist canvis importants en els darrers anys. Abans de l'ampliació de la carretera completada el 2013, la taxa d'accidents mortals era alta, amb gairebé una víctima mortal per quilòmetre el 2007. El 2012 es van registrar 25 accidents greus amb 10 morts i 25 ferits de gravetat. Tot i això, després del desdoblament, hi va haver una notable millora en la seguretat viària: el 2013, es van reportar només quatre accidents greus, i el 2017, hi va haver només tres accidents de consideració amb un mort i tres ferits greus.

Des de l'any 2000 fins a finals del 2012, es van comptabilitzar més de 289 accidents mortals i amb ferits greus, sumant un total de 193 persones mortes. Però després de l'ampliació, el nombre de morts a l'última dècada va ser de 20 en 65 sinistres greus. En els darrers tres anys, es van registrar dos morts, cosa que indica una reducció significativa de la sinistralitat en comparació dels anys previs a l'ampliació. Aquests canvis s'atribueixen en part a les millores a la infraestructura, com el desdoblament de la carretera, que va incrementar la seguretat i va reduir els accidents mortals. A més, l'increment del trànsit s'ha gestionat eficaçment sense que això suposés un augment proporcional al nombre d'accidents.