Un motorista de 28 anys ha mort després d'accidentar-se a Mataró, segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). L'avís del sinistre es va rebre ahir a les 18.25 hores de la tarda dissabte al quilòmetre 0,1 de la C-31 E , que connecta l'autovia C-32 amb la N-II.
Per causes que encara s'estan investigant, hi va haver una caiguda a la via d'un motorista. A conseqüència de l'accident, el conductor de la moto va resultar ferit crític i va ser traslladat a l'Hospital Universitari Germans Trias i Pujol –Can Ruti–, on finalment ha perdut la vida.
És un home, MMN, de 28 anys i resident a Galícia. Amb aquesta víctima són quatre les persones mortes en accident de trànsit aquest any a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Arran de la incidència, s'han activat tres patrulles dels Mossos d'Esquadra i dues ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM). Pel que fa a l'afectació vial, hi va haver 1 quilòmetre de retenció a la C-31 E a Mataró, en sentit nord, per enllaçar amb la C-32, fins a les 20.30 hores.
Accidents de moto: Una greu problemàtica a Catalunya
En els darrers anys, Catalunya ha experimentat un augment alarmant en el nombre d'accidents de trànsit involucrant motoristes. Les estadístiques revelen que aquests incidents no només han crescut en freqüència sinó també en gravetat, cosa que ha provocat un nombre significatiu de lesions greus i fatalitats.
Experts en seguretat viària han identificat diverses causes principals darrere aquesta tendència preocupant:
Conducció imprudent: Molts accidents s'atribueixen a la velocitat excessiva i les maniobres perilloses per part dels motoristes.
Infraestructura inadequada : La manca de vies segures específiques per a motocicletes ha contribuït significativament als accidents.
Manca de conscienciació: S'ha observat una general manca de conscienciació sobre els riscos associats amb la conducció de motocicletes.
Per contrarestar aquesta tendència, les autoritats catalanes han implementat diverses mesures:
Campanyes de conscienciació: S'estan duent a terme intenses campanyes per educar els motoristes sobre la conducció segura.
Millores a la infraestructura: S'estan realitzant inversions significatives per millorar la infraestructura viària, incloent-hi la creació de carrils específics per a motocicletes.
Reforç de la legislació: S'ha endurit la legislació quant a límits de velocitat i sancions per maniobres perilloses.
Aquestes mesures busquen no només reduir la incidència d'accidents, sinó també fomentar una cultura de respecte i seguretat a les carreteres catalanes. La col·laboració de tots els usuaris de la via és fonamental per assolir aquest objectiu. Caldrà esperar a final d'any per comparar estadístiques i saber si l'estratègia és efectiva.