Caixes de cartró dAmazon movent-se en una cinta transportadora dins un magatzem.

Èxit de les pimes catalanes a Amazon: 'Han...'

Més del 75% d'aquestes petites i mitjanes empreses van fer servir la plataforma per internacionalitzar-se

Les petites i mitjanes empreses de Catalunya que venen per Amazon van augmentar els guanys un 15% durant el 2023 i van assolir els 300 milions d'euros. Així ho ha destacat un informe sobre l'impacte de la companyia americana a les pimes catalanes, presentat aquest dimarts a Foment del Treball. La responsable del departament de Marketplace per al Desenvolupament i Venda de Productes Logístics d'Amazon, Coia Pons, ha valorat que es tracta "d'un volum gran" i ha precisat que l'any passat aquestes pimes van vendre més de 19 milions de productes a través de la companyia d'e-commerce. Per altra banda, Pons ha apuntat que "més del 75% d'aquestes petites i mitjanes empreses utilitzen Amazon per exportar".

La responsable de Marketplace per al Desenvolupament i Venda de Productes Logístics ha subratllat que Catalunya concentra el nombre més gran de pimes de l'Estat, amb 3.500 (el 2022 eren 3.300) i, alhora, també és la que registra més volum d'exportació. D'aquestes petites i mitjanes empreses, més del 80% es troben a la demarcació de Barcelona, sent la segona regió de l'estat espanyol amb més nombre.

Coia Pons, cap del departament de Marketplace d'Amazon
Coia Pons, cap del departament de Marketplace d'Amazon | ACN

Amazon, present a Catalunya

Pons ha especificat que "l'aposta" de l'empresa d'e-commerce per Catalunya es tradueix amb la seva presència, on compta, entre d'altres, 10 centres d'operacions, un centre tecnològic i un punt d'atenció al venedor. "En total, Amazon dóna feina a més de 8.000 persones", ha afirmat Pons i aquesta ocupació, juntament amb la innovació, pot "ajudar a potenciar encara més el potencial" català.

La responsable del programa International 'eTrade' d'ACCIÓ, Elena Antonijuan, ha recalcat la importància de l'aposta en línia, ja que "augmenta exponencialment les oportunitats de negoci" i alhora ha servit "per democratitzar els comerços internacionals". En aquest sentit, Antonijuan ha concretat que, segons Indescat i l'enquesta del clima exportador que fa anualment ACCIÓN, “només un 12% de les empreses exportadores utilitzen el canal en línia” i per això ha asseverat que “hi ha marge de millora”.

L'informe sobre l'impacte d'Amazon també recull, entre altres coses, que la firma de Jeff Bezos actualment ocupa més de 45.000 persones a l'Estat, el 75% va vendre el seu producte l'any passat almenys en un país estranger i més del 40% ho va fer a nivell internacional, superant els 165 milions d'euros fora de la Unió Europea. Precisament, els principals països on es va exportar eren França, Alemanya, Itàlia, els Estats Units i el Regne Unit. D'altra banda, els articles més demanats pels usuaris internacionals eren de la llar, salut i cura personal, joguines, bellesa i material d'oficina. En total, les pimes van vendre més de 105 milions de productes mitjançant Amazon.