La cadena de supermercats Lidl ha incrementat en més d’un 12% les seves compres a proveïdors de Catalunya durant l'últim any, arribant a un total de 924 milions d’euros anuals. Aquest augment referma el compromís de Lidl amb els productes locals catalans i el desenvolupament de l’economia del territori. Com a mostra d’això, Catalunya ha rebut durant l'últim any més d’1 de cada 10 euros que Lidl ha destinat a la compra de productes de l’Estat espanyol.
Lidl continua apostant per productes d’alta qualitat i origen certificat, treballant de forma recurrent amb 170 proveïdors de la indústria agroalimentària de les províncies de Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida. Entre els principals proveïdors catalans de Lidl es troben empreses destacades com Noel Alimentaria, Europastry, Lactalis Nestlé i Esteban Espuña, entre d’altres.
Lidl, plataforma d'internacionalització del producte català
Lidl no només impulsa l’economia local a través de les seves compres, sinó que també es consolida com una plataforma crucial per a l’exportació de productes catalans. En aquest sentit, la companyia exporta el 30% de tot el que compra a la comunitat a les seves botigues ubicades en uns 30 països. Aquesta xifra, que equival a més de 270 milions d’euros, representa un 3% més que l’any anterior i demostra l’impacte creixent i la rellevància dels productes catalans en el mercat internacional.
Compromís amb Catalunya
Des de l'obertura a Lleida de la seva primera botiga, l’any 1994, la companyia ha desenvolupat un pla d’expansió que l’ha portat a comptar actualment amb més de 120 punts de venda a la comunitat autònoma, unes oficines centrals (a Montcada i Reixac), una plataforma logística en funcionament a la mateixa localitat, un nou magatzem a la província de Tarragona (Constantí) i un altre en projecció a Martorell, que representarà la major inversió logística de la companyia al país.
D’aquesta manera, Lidl s’ha convertit en una de les empreses que més contribueixen a la generació de riquesa i ocupació en aquesta comunitat. Gràcies a la seva activitat, la cadena genera un impacte en el PIB de la regió de prop de 1.270 milions d’euros anuals (0,55% del total) i aporta més de 25.980 llocs de treball anuals entre directes, indirectes i induïts (0,74% del total), segons dades de PwC.
El compromís de Lidl amb Catalunya i amb Espanya
Des de la seva responsabilitat com a gran empresa, Lidl treballa més que mai per reforçar el seu compromís amb Espanya i contribuir de manera decisiva al desenvolupament econòmic i social del país. En aquest sentit, la companyia continua generant valor compartit en tot el territori a través de l’obertura de noves botigues i plataformes logístiques, la creació d’ocupació estable i de qualitat, i la compra de producte nacional –impulsant i internacionalitzant els negocis dels seus proveïdors–.
Tot això, estant a prop de col·lectius vulnerables amb projectes que permeten millorar les seves vides i sense renunciar a la sostenibilitat com a factor clau en tota la seva activitat, per oferir sempre la millor relació qualitat-preu als seus clients.
Sobre Lidl
Lidl és una cadena de distribució alimentària amb presència des de fa 30 anys a Espanya, on gràcies a la creixent confiança dels seus clients ja és el tercer operador del sector per quota de mercat. Avui dia, l’empresa compta amb una xarxa de més de 680 botigues i 13 plataformes logístiques i amb una plantilla de més de 18.500 persones. Lidl també col·labora estretament amb uns 900 proveïdors nacionals als quals ja compra producte per valor de més de 7.400 M€ anuals, exportant-ne més de la meitat.
Lidl Supermercats és la filial a Espanya de l’alemanya Lidl Stiftung, companyia integrada al seu torn en el Grup Schwarz, el quart operador mundial en l’àmbit de la distribució alimentària. Actualment, Lidl com a grup és la cadena de supermercats líder a Europa i està present en una trentena de països, amb una estructura de més de 12.350 establiments i 225 centres logístics i amb un equip de més de 375.000 persones.