abril 25, 2026

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

Persecució dels Mossos a l’AP-7: un marroquí condueix en sentit contrari i abandona la furgoneta robada

La policia li imputa diversos delictes i acumula desenes d’antecedents policials

Una escena d'alt risc ha sacsejat la xarxa viària durant la matinada. Una fugida a tota velocitat va obligar diversos conductors a maniobres límit.

La fugida que va posar el trànsit al límit

L'episodi va començar divendres 7 de novembre de 2025, cap a dos quarts de tres de la matinada. Diverses patrulles van respondre de seguida a un avís per un robatori en curs.

L'escenari: un camió assaltat en una àrea de servei

Els agents van trobar un camió obert i el conductor molt alterat. El camioner va denunciar amenaces de diversos individus que van sostreure part de la càrrega.

Quan la sortida va quedar bloquejada, el sospitós va girar de cop i es va incorporar per la via d'entrada. Va conduir diversos quilòmetres en sentit contrari, creant un risc extrem per a la circulació. Camions i turismes van maniobrar amb urgència per evitar un xoc frontal amb la furgoneta.

Localització de l'operatiu i actuació dels Mossos

El dispositiu es va desenvolupar a l'AP-7, quilòmetre 35, dins del terme municipal de Garrigàs, a Girona. Hi van intervenir dotacions de la comissaria de Figueres i de l'Àrea Regional de Trànsit, que van clausurar accessos i van estrènyer el setge. La pressió policial va portar el conductor a abandonar el vehicle i a endinsar-se en una zona boscosa propera.

Un detingut sense carnet i una furgoneta robada mesos enrere

Els agents el van interceptar minuts després en un descampat, després d'una breu persecució a peu pel bosc. La identificació va revelar que té quaranta-nou anys, nacionalitat marroquina i no té permís de conduir. La furgoneta constava com a sostreta a Girona des del passat 26 de juny, segons les comprovacions fetes.

El detingut arrossega antecedents i va quedar investigat per robatori amb violència i intimidació, conducció temerària i furt d'ús de vehicle. També se li atribueix un delicte per conduir sense haver obtingut mai l'autorització administrativa corresponent.

Posada a disposició judicial i línies obertes d'investigació

Després de passar la nit a dependències policials, l'arrestat va comparèixer davant el jutjat de guàrdia de Figueres dissabte 8 de novembre de 2025. Els Mossos d'Esquadra mantenen la investigació oberta per identificar els còmplices que haurien participat en l'assalt i la fugida.

La policia incrementarà la seva vigilància a les àrees de servei

L'autopista AP-7 concentra episodis de robatoris i maniobres temeràries a àrees de servei amb molt trànsit. A les comarques gironines, la pressió del trànsit afavoreix la mobilitat de grups que actuen de manera itinerant. Fonts policials assenyalen que aprofiten descuits en proveïments de carburant i descansos per atacar amb rapidesa.

En els darrers mesos, unitats especialitzades dels Mossos han reforçat controls en trams sensibles i punts de parada. Els dispositius pretenen dissuadir bandes amb funcions repartides i modus operandi cada cop més professionalitzat. Els investigadors recorden que l'alerta precoç del 112 és clau per acotar fugides i minimitzar riscos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *