abril 24, 2026

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

Juan del Val, escriptor i col·laborador de televisió de 55 anys: ‘Això és el que no tolero’

Amb fermesa i de manera taxativa ha estat com el recent guanyador del Premi Planeta ha fet aquesta confessió

El compte enrere per acomiadar el 2025 ja ha començat i, per a molts, aquest any passarà sense massa nostàlgies. No obstant això, per a Juan del Val no serà tan fàcil passar pàgina, ja que aquests dotze mesos han marcat un abans i un després en la seva trajectòria personal i professional

L’escriptor i col·laborador televisiu afronta el final de l’any amb la sensació d’haver viscut un dels moments més importants de la seva carrera. Guanyar el Premi Planeta ha suposat un reconeixement especial i sobre aquest èxit, així com sobre altres qüestions, n’ha parlat amb franquesa en un pòdcast. I una de les seves frases més contundents ha estat aquesta: “Això és el que no tolero”

Juan del Val reflexiona sobre el seu èxit després de guanyar el Premi Planeta

Juan del Val continua celebrant l’impacte de la seva última novel·la, Vera, una historia de amor, que va obtenir el Premi Planeta. El guardó ha impulsat el seu llibre, i ha situat la seva figura al centre del debat cultural i mediàtic durant tot l’any

Sobre aquest fenomen n’ha parlat llargament en el pòdcast A solas con, presentat per Vicky Martín Berrocal. Un espai en què el madrileny s’ha mostrat ferm, directe i sense filtres, abordant tant la seva relació amb l’èxit com les conseqüències menys amables que també comporta

Durant la conversa, Juan ha deixat clar que el reconeixement no li ha fet perdre la perspectiva. I en aquest sentit, ha afirmat: “Una altra cosa que han intentat és enfonsar la novel·la, i la novel·la va com un tret”

“Pensar que la meva novel·la és la millor entre 1.320 és absurd. L’èxit és arribar a ser qui realment ets”

https://www.instagram.com/p/DQ2GZ8zDTN1/

A més, ha exposat: “A mi se’m coneix llegint-me i preguntant-me bé. Em defineixo com un noi de barri que ha tingut molta sort”

Juan del Val es confessa sense filtres sobre l’odi, la fama i l’amor

Un dels moments més comentats del pòdcast ha arribat quan Juan del Val ha abordat el costat fosc de l’èxit. En concret, ha parlat del dany que ha rebut després de guanyar el Premi Planeta i ha estat quan ha manifestat amb fermesa: “Això és el que no tolero. El que no tolero tant és l’odi dirigit”

https://www.instagram.com/p/DSS6ifcCBYO/

Més enllà de l’àmbit professional, el col·laborador televisiu també es va endinsar en terrenys molt més personals, com el seu matrimoni amb Nuria Roca. Quant a la seva visió de l’amor i les relacions, ha tornat a sorprendre amb declaracions poc convencionals i molt sinceres

Així, ha manifestat: “Jo amb mitja taronja m’avorreixo, jo vull una taronja sencera”. A més, ha exposat que per a ell la fidelitat no és un valor excessivament rellevant. I ha anat un pas més enllà exposant: “La persona més important de la meva vida és Nuria, jo crec que per damunt dels meus fills”

Juan del Val tanca el 2025 com un dels noms propis del panorama cultural espanyol. Any que lamentarà acomiadar per tot el que li ha donat, però que també li ha servit per defensar la seva identitat i deixar clar quines coses no està disposat a tolerar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *