5 de juliol de 2026, a les 10:20h

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

La infanta Elena rep una notícia que posarà els pèls de punta a la reina Sofia

La reina Sofia, molt sorpresa en conèixer la darrera informació que ha sortit a la llum sobre la infanta Elena

La infanta Elena es converteix en una de les protagonistes del dia, després de rebre una notícia inesperada que, de ben segur, deixarà sense paraules la seva mare, la reina Sofia.

En aquests últims anys, hem vist com ha disminuït la presència de la duquessa de Lugo en actes relacionats amb la Corona. Tanmateix, en els darrers mesos, aquesta situació ha anat canviant de manera progressiva.

Ara, el patronat de la Fundació ONCE Baixa Visió (FOBV) ha volgut tenir un bonic gest amb la infanta Elena. I és que, tal com ha transcendit, acaben de nomenar-la presidenta d’honor.

Una notícia que, de ben segur, ha aconseguit emocionar la reina Sofia. I és que, com la seva filla, l’emèrita destaca pel seu ferm compromís amb les causes socials, dedicant gran part del seu temps a col·laborar amb diferents ONG.

La infanta Elena rep una bona notícia que, de ben segur, ha aconseguit emocionar la reina Sofia

En la seva darrera reunió, els membres de la FOBV han acordat nomenar la infanta Elena com a presidenta honorífica del patronat. Amb aquest gest, l’organització ha volgut reconèixer públicament la seva proximitat i compromís amb aquesta causa.

Tal com ha confirmat aquest organisme a la seva pàgina web, es van reunir de manera extraordinària a Madrid per oficialitzar aquest nomenament. A més, han assegurat que la seva decisió respon al seu “compromís personal i demostrat durant molts anys amb les persones en risc d’exclusió i en situacions de dificultat”.

“La infanta Elena ha estat al nostre costat quan l’hem necessitat en el món de les persones amb discapacitat i, molt concretament, a prop dels atletes paralímpics”, ha explicat Miguel Carballeda, president del Grup Social ONCE.

D’altra banda, també ha recordat que la relació de la infanta amb aquest col·lectiu ha estat constant i propera durant més de tres dècades. Una implicació que es va mantenir activa fins a finals del passat mes de juny.

La FOBV és una institució que ha estat impulsada recentment per l’ONCE per donar resposta a les necessitats de fins a 400.000 persones que podrien patir problemes de baixa visió.

Aquesta fundació va ser presentada oficialment a començaments de 2025 en un acte en què ja va ser present la infanta Elena. Es tracta de la cinquena fundació que forma part del Grup Social ONCE i neix amb el ferm propòsit de millorar la qualitat de vida de qui pateix baixa visió.

La creació de la FOBV respon a la necessitat d’oferir respostes a un grup social que quedava fora de l’àmbit de l’ONCE. Aquest grup es compon de persones amb baixa visió, que no arriben als nivells de pèrdua necessaris per a l’afiliació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *