Una persona amb ulleres i cabells foscos està davant d'un supermercat Bonpreu.

Ni econòmiques ni ADE, quina carrera va estudiar la filla de Joan Font, propietari de Bonpreu

Anna Font és la nova directiva comercial, però no va estudiar per a fer-ho

Bonpreu, una de les cadenes de supermercats més emblemàtiques de Catalunya, té les seves arrels a la comarca d'Osona. El seu fundador, Joan Font i Fabregó, va néixer a Torelló el 1951, en el si d'una família dedicada al comerç local. Des de ben jove, Font va mostrar una important inclinació pel món empresarial, influenciat per l'entorn comercial en què va créixer.

El 1978, Joan Font, juntament amb el seu germà Josep, va decidir emprendre el seu propi negoci i va obrir una petita botiga de queviures a Osona. Aquest modest establiment va ser l'embrió del què, amb el temps, es convertiria en el Grup Bonpreu. La visió dels germans Font, basada en oferir productes de qualitat i un servei proper al client, els va permetre expandir-se ràpidament pel país.

Una dona somrient amb un vestit verd assenyala cap a un supermercat Bonpreu amb un cartell que diu
Dona contenta a l'exterior d'un supermercat Bonpreu | Bonpreu, Canva, XCatalunya

Molt més que un supermercat

Al llarg de les dècades, Bonpreu ha experimentat un creixement significatiu, diversificant els seus serveis més enllà de l'alimentació. La cadena no només ha incrementat el nombre de supermercats i hipermercats sota la marca Bonpreu i Esclat, sinó que també ha penetrat en altres sectors. Per exemple, amb EsclatOil, ofereix estacions de servei automatitzades que proporcionen carburants d'alta qualitat a preus competitius, disponibles les 24 hores del dia.

A més, el grup ha apostat pel sector energètic amb BonpreuEsclat Energia, una comercialitzadora que subministra energia verda, responsable amb el medi ambient, i ofereix una àmplia gamma de plans sense permanència, adaptant-se a les necessitats dels seus clients.

Un home somrient amb samarreta blanca apunta amb els dits cap a la càmera, amb un supermercat Bonpreu i dos préssecs al fons.
Establiment Bonpreu amb dos préssecs | Bonpreu, Canva, XCatalunya

La diversificació també ha assolit l'àmbit de les telecomunicacions, amb serveis que busquen complementar l'oferta integral per als seus consumidors. Aquesta estratègia ha consolidat Bonpreu com un referent al mercat català, destacant-se pel seu compromís amb la qualitat i la innovació.

Quant a l'estructura interna de l'empresa, la successió generacional ha cobrat rellevància en els últims anys. Anna Font Tanyà, filla de Joan Font, ha assumit un paper destacat dins del grup. Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i amb formació de postgrau en investigació sociològica aplicada, Anna va iniciar la seva trajectòria professional en l'àmbit de la investigació i el tercer sector.

Figura d'Anna Font

Malgrat no comptar amb una formació específica en administració d'empreses, Anna Font  es va incorporar al negoci familiar, començant des de posicions bàsiques com a caixera als supermercats, cosa que li va permetre conèixer de primera mà el funcionament operatiu de l'empresa. La seva dedicació i capacitat la van portar a liderar el desenvolupament de la venda en línia de Bonpreu, una àrea estratègica que ha experimentat un notable creixement sota la seva direcció.

A l'estiu de 2019, Anna va ser nomenada directora comercial del grup, integrant-se en el comitè executiu de l'empresa. El seu enfocament, influenciat per la seva formació en psicologia, ha aportat una perspectiva centrada en el valor emocional del supermercat i en la importància de la proximitat emocional amb el client. Anna Font ha manifestat que, encara que no es consideren perfectes, busquen constantment l'excel·lència i adaptar-se a les necessitats dels consumidors.

Façana d'un supermercat Bonpreu amb un cotxe negre estacionat al capdavant i arbres sense fulles.
Supermercat Bonpreu | Bonpreu

La incorporació d'Anna Font en l'alta direcció de Bonpreu reflecteix la capacitat d'adaptació i evolució de l'empresa, integrant noves visions i enfocaments que complementen la sòlida base construïda pel seu fundador. La seva formació en psicologia, lluny de ser una limitació, ha enriquit la seva gestió, aportant una comprensió profunda de les dinàmiques humanes i organitzacionals, essencials per a l'èxit en el sector.

En pocs anys, Bonpreu ha transitat de ser una petita botiga a Osona a convertir-se en un conglomerat diversificat, gràcies a la visió emprenedora de Joan Font i a la incorporació de noves generacions que, amb perspectives fresques i formacions diverses, continuen impulsant el creixement i la innovació a l'empresa.