Una dona amb ulleres de sol i una camisa de ratlles verdes i blanques somriu mentre està en un entorn interior amb un fons desenfocat.

Així anomenen altres influencers a Victoria Federica: Paraules dures

La neboda del Rei Felip VI està començant a ser mal vista en aquest 'mundillo'

La toxicitat al món de les xarxes socials ha crescut exponencialment amb l'expansió de les plataformes digitals. Les xarxes han facilitat una connexió més gran, però també han creat un entorn on l'anonimat i la distància permeten que molts usuaris s'expressin de manera negativa i agressiva. Els comentaris ofensius, l'assetjament cibernètic i el “hate” són moneda comuna, afectant tant usuaris comuns com influencers.

Aquest ambient, on la negativitat predomina moltes vegades, pot tenir repercussions serioses en la salut mental dels qui el viuen. Fomentant inseguretats i una pressió constant per projectar una imatge perfecta. Al món dels influencers, la falsedat s'ha tornat una crítica recurrent.

Una dona somrient està asseguda en una taula davant d'una càmera, sostenint una tauleta que mostra comentaris de xarxes socials, amb equip de maquillatge i un mirall a taula.
Influencer | Getty Images Pro

Molts busquen mantenir una aparença d'èxit, felicitat i bellesa inabastable, cosa que alimenta una cultura de comparació tòxica entre els seguidors. Les fotos editades, els estils de vida exagerats i les col·laboracions comercials no sempre reflecteixen la realitat dels que les promouen. Això acaba generant una desconnexió entre el que es mostra i el que realment passa a les seves vides.

Alhora, pot crear expectatives irreals entre les audiències i augmentar la insatisfacció personal en veure aquests èxits falsificats. A més, la falsedat no només es limita a les imatges i els estils de vida, sinó també a les relacions dins aquest món. Molts influencers s'enfronten a crítiques i comentaris malintencionats a l'esquena per part d'altres creadors o persones del seu cercle.

Victòria Federica ho viu de primera mà

La competència per la fama i els seguidors pot alimentar l'enveja i els conflictes, cosa que porta a situacions de doble cara. Davant la càmera, tot sembla harmonia, però després de bastidors, la manipulació i les crítiques deslleials són comunes . Aquesta dinàmica fa que el món de les xarxes socials, que en teoria hauria de connectar les persones, moltes vegades se senti superficial i desconnectat de la realitat .

Victòria Federica de Marichalar a un photocall
Victòria Federica | YouTube

Ara, Victoria Federica ha viscut això de primera mà. La filla de la Infanta Elena és una de les cares més noves en aquest món dels influencers, i en els darrers anys ha intentat fer-se un nom en ell. La neboda del Rei Felip VI ha intentat estirar 'endolls' i contactes per créixer en xarxes, però sembla que actualment està estancada i ha perdut l'interès de la gent.

A més, encara que s'hagi fet amiga de gent com Marta Díaz o Lola Lolita, moltes personalitats d'aquest món no l'empassen. Vine a Victoria Federica com una 'intrusa' i han acabat per rebutjar-la al gremi dels creadors de contingut. Segons expliquen certes fonts properes a ella, la perceben com "un paràsit del sector".

Una dona somrient amb els cabells foscos i lacio, vestida amb una brusa negra i un collaret de cadena, posant a l'aire lliure amb arbres i vegetació de fons.
Victòria Federica | Victoria Federica

Tot això en part es deuria a la seva actitud, la quina és totalment prepotent. Es diu que pel seu estatus mira tothom per sobre de l'espatlla i es creu amb la llibertat de fer certes coses només pel títol que ostenta. A Madrid ha tingut molt mala fama darrerament, i la seva actitud a certs restaurants i locals de luxe l'han fet ser rebutjada per molts.