Durant les darreres dècades, les samarretes de futbol han deixat de ser només una indumentària que vesteixen els jugadors de futbol i han passat a ser una part més de tot el màrqueting que envolta el futbol, a més de ser un element de col·lecció per a molts. És per tot això que cada vegada se li dóna més valor a l'aspecte i al disseny de les samarretes i és per això que les grans marques han de buscar innovar però mantenint un estil que cridi a les grans masses socials, a la recerca que el producte es converteixi en un autèntic èxit en vendes.
En els darrers anys, les samarretes del FC Barcelona han estat el centre de diferents crítiques, en molts casos a causa del descontentament inicial de l'afició culer en veure la samarreta. Alguns dels principals exemples de les crítiques negatives que han rebut les equipacions són la primera equipació de la temporada 2021/2022, l'equipació que el club blaugrana va presentar per a la Champions de la temporada 2021/2022 i la primera equipació de la temporada 2019/ 2020.
Totes elles van ser rebutjades per l'afició blaugrana i encara que finalment molts se'n van fer, van acabar sent un fracàs davant les equipacions d'anteriors temporades. Mentre que en contraposició, les últimes temporades el Barça ha llançat diverses samarretes que han estat d'un gran interès entre afició i un autèntic èxit en vendes. Els dos exemples més recents són l'equip de visitant de la temporada 2023/2024 i el segon equipament de la temporada 2024/2025.
El nou tercer equipament
Fa poques setmanes, el club català va fer oficial el tercer equipament de l'actual temporada que, per desgràcia, s'ha trobat a la secció de samarretes que no han estat ben rebudes. Les crítiques se centren en el disseny de la samarreta, els seus colors i el seu estampat, encara que la gota que fa vessar el got per a molts culers és la invenció que se la va ocórrer a Nike en col·locar el seu logotip de forma inclinada. A més, que el color predominant sigui el verd tampoc acaba de convèncer els culers, encara que la intenció darrere del color sí que ha estat aplaudida per molts.
En honor als èxits pioners del Barça Femení, el primer equip masculí ha adaptat aquesta nova tercera equipació. Segons paraules del mateix club, "simbolitza la prosperitat, el creixement i el progrés en la lluita per la igualtat", amb un color verd conegut per la seva "connexió amb l'esperança i la renovació".
L'afició, enfadada amb Nike
En els darrers dies, s'ha confirmat una informació que era un secret de domini públic, i és que el Futbol Club Barcelona té un acord verbal tancat amb Nike, però són molts els aficionats, que després de veure el seu darrer llançament, esperen que el club català hagi tractat el tema dels dissenys i que si no és així, es replantegin seguir lligats amb la marca nord-americana.
Una gran quantitat d'aficionats reclamen que Nike segueixi una línia més similar a la que han portat a terme marques com Puma o Adidas, però hi ha certa por que el Barça hagi aconseguit un acord econòmic històric a canvi de ser el conillet d'índies de la marca, ja que s'han començat a filtrar detalls dels propers equipaments i no sembla que hagi de millorar. Al final, una equipació ja no és només una samarreta per jugar a futbol com fa anys, sinó que és tota una representació del club i dels seus aficionats.