Una dona parlant davant d?un micròfon en un saló amb seients vermells i un mapa colorit en un cercle vermell al fons.

SONDEIG 19/03: Aliança Catalana amb més de 10 diputats al Parlament

Un sociòleg analitza què passaria si avui se celebressin eleccions

L'usuari de Twitter Sergi288, conegut pels catalans interessats en política pels seus sondejos i anàlisis, ha publicat un nou pronòstic. Aquesta ocasió, valora què passaria si avui tinguessin lloc eleccions al Parlament. El resultat seria molt diferent de l'actual i les majories no serien les mateixes. El tripartit no suma i tampoc el processisme.

El PSC de Salvador Illa perdria molta força i s'allunyaria dels 42 actuals. Aconseguiria només entre 32 i 34 diputats. Junts també s'allunya dels 35 i se situaria entre 25 i 27 diputats. ERC, no obstant això, sembla que ha tocat fons i es manté en els 18-20 (ara en té 20).

Dues persones parlant en un podi en un entorn parlamentari.
Muntatge en què apareixen Salvador Illa i Sílvia Orriols | ACN, XCatalunya

VOX d'Ignacio Garriga aconseguiria entre 16-18 escons, quan ara en té 11. El Partit Popular d'Alejandro Fernández repetiria el bon paper de les últimes eleccions i ratificaria el resultat amb 14-16 butaques (ara en té 15).

Comuns de Jèssica Albiach aconseguiria 7 diputats, un més que els 6 actuals. Podem, si es presenta, trauria entre 4 i 5 diputats. Finalment, la CUP de Laia Estrada, seria un dels partits que rebria el cop més dur, passant de 4 a 2 diputats.

Molt bons resultats d'Aliança Catalana

El partit de Sílvia Orriols deixaria enrere els 2 diputats i passaria a un resultat de dos dígits. El partit independentista aconseguiria entre 10 i 12 diputats, uns números que serien un èxit tenint en compte que aquestes hipotètiques eleccions serien les segones en què la batllessa de Ripoll es presentaria.

Reaccions a les xarxes socials

Els seguidors del sociòleg han manifestat la seva opinió i alguns d'ells mostren la seva disconformitat amb el sondeig. La majoria d'ells apunten a ERC i consideren que la seva consolidació en l'espectre autonomista els condemnarà encara més i tindran un resultat encara pitjor.

Una persona parlant davant d'un micròfon en un saló amb seients vermells i columnes decoratives.
Muntatge en què apareix el Parlament i Sílvia Orriols | ACN, XCatalunya

Altres destaquen la realitat post electoral. Un escenari de pactes impossibles en què el tripartit d'esquerres no suma. Tampoc suma el processisme i l'esquerra baixa i la dreta puja.

La veritat és que el percentatge d'encert d'aquest sociòleg és màxim. Malgrat tenir moltes crítiques en moltes ocasions, en les anteriors eleccions s'ha demostrat que els seus resultats estaven molt ajustats a la realitat.