Els propietaris de Nude Project

La innovadora empresa catalana que creix un 130% i triplica el nombre d'empleats

La marca aposta per l'expansió internacional

Nude Project ha tancat el 2023 amb una facturació superior als 26 milions d'euros, més del doble davant dels 11 milions de l'any anterior. Segons les xifres facilitades aquest dijous per la companyia, a l'últim exercici la marca de roba fundada a Barcelona va registrar un augment interanual de vendes del 130%; gairebé va triplicar la plantilla, fins als 130 professionals; i va obrir sis noves botigues.

El 2024 l'empresa fundada per Bruno Casanovas i Àlex Benlloch aposta per l'expansió internacional i preveu potenciar el nombre de botigues als països on ja té presència, sobretot a Itàlia. A l'Estat, els creadors de la marca han avançat que obriran un punt de venda nou a Eivissa abans de l'estiu. Casanovas i Benlloch han explicat que el creixement de l'últim any s'explica per l'oferta de productes més gran -inicialment només venien dessuadores, i l'any passat el van ampliar a més peces-, l'augment de botigues i l'increment de vendes en línia.

Segons van detallar, un 62% de les vendes de l'any passat van ser a través del canal en línia i un 38% van ser a botigues físiques. En total, Nude Project va vendre més de 400.000 peces i el tiquet mitjà d'una compra en línia es va situar als 77 euros. Preguntats pel benefici, van evitar concretar els guanys, però van assegurar que l'empresa "sempre ha estat rendible" i "ho ha reinvertit tot". El primer any de vida, el 2019, Nude Project va facturar uns 600.000 euros; al segon 2,5 milions d'euros; al tercer, 11 milions; i al darrer exercici la xifra s'ha disparat fins als 26 milions.

Noves botigues durant 2024

De cara al 2024, Casanovas i Benlloch han remarcat que treballen per ampliar la xarxa de botigues a noves ciutats, sobretot als països on tenen presència, que a part de l'Estat són Itàlia, Portugal i França. Preguntats per ubicacions concretes, han detallat que exploren Bolonya, Florència, Verona o Torí. De moment no han concretat quantes obertures faran durant el proper exercici. Pel que fa als principals mercats de la marca, durant el 2023 a part de l'Estat, van destacar Portugal, Alemanya, Itàlia i els Estats Units. En total, Nude Project va vendre a més d'un centenar de països de tot el món.

Altres fonts d'ingressos

A banda de les peces, durant l'últim any la marca amb seu a Barcelona també ha tret la seva pròpia cervesa, 'La Desnuda', que han qualificat d'"experiment" a nivell d'ingressos. Destaquen també les entrevistes en format podcast 'Nude Project Podcast', que també els han aportat guanys a través de les plataformes, encara que “escasses”. Pel seu estudi han passat fins a 48 emprenedors i han acumulat 360.000 subscriptors als seus canals.

Casanovas i Benlloch van destacar el valor "intangible" que els aporta el podcast, que els permet fer-se conèixer a través d'entrevistes a artistes com Rels B o Aitana. Durant el proper any la marca amb seu a Barcelona també llançarà nous productes. En concret, una nova línia de calçat al febrer.

Nude Project es va fundar el 2019 a Barcelona, ​​on manté les oficines centrals que donen feina a una seixantena de persones. A la capital catalana també hi ha un establiment permanent al Portal de l'Àngel. La producció es realitza sobretot a Turquia, Portugal i la Xina. Entre els proveïdors, també destaca una empresa de Mataró que fa les reposicions de productes més urgents.