Una multitud de persones a una estació de tren amb un símbol d'advertència de tren en un cercle vermell en primer pla.

Ensurt en una línia molt concorreguda del metro de Barcelona: Així et pot afectar

Un despreniment ha obligat a tallar la circulació daquesta línia

En els darrers mesos, el metro de Barcelona ha estat escenari de diversos incidents que han obligat a interrompre el servei en diverses línies. Aquests problemes es deuen principalment a obres de manteniment i modernització de la xarxa, així com a la introducció de nous trens, que han generat més complicacions de les esperades.

Un despreniment al sostre del túnel de la línia 3 del Metro de Barcelona entre les estacions de Catalunya i Passeig de Gràcia ha obligat a tallar la circulació de la línia entre les parades de Liceu i Lesseps. No hi ha hagut ferits i de moment només es presta servei entre Zona Universitària i Liceu, i entre Lesseps i Trinitat Nova.

Fonts de TMB van indicar que unes obres en superfície alienes a la companyia van afectar el túnel i part del sostre va caure sobre la via. Ha donat l'avís al conductor d'un comboi que ha detectat que hi havia un material estrany a la via. Per prevenció s'ha desallotjat aquest tren un cop arribat a l'estació de Catalunya i tècnics de TMB s'han desplaçat fins al punt per comprovar-ne la incidència.

Persones caminant en una andana d'estació de tren, algunes amb maletes i cotxets, mentre un tren està detingut i una persona treu el cap per la porta del vagó.
Rodalies | ACN

La companyia està fent diverses comprovacions per confirmar que l'afectació ha estat superficial. El servei es restablirà quan finalitzin aquests treballs.

Un estiu ple d'incidències

Durant l'estiu del 2024, algunes de les línies més afectades han estat la L2, la L4 i la L5. A la línia morada (L2), el tram entre Paral·lel i Monumental va estar sense servei a causa de les vibracions que es produïen a les vies. Aquesta interrupció, que es va allargar durant dos mesos, va ser necessària per garantir la seguretat i el funcionament correcte del sistema ferroviari.

En paral·lel, la línia groga (L4) també va patir un tall de més d'un mes entre La Pau i Maresme/Fòrum, a causa de la instal·lació d'un ascensor i la modificació de les vies en aquest tram. Per mitigar les molèsties als usuaris, es van habilitar serveis d'autobusos llançadora.

A més d'aquests treballs programats, la incorporació recent de trens de la sèrie 7000 ha generat incidències inesperades. Aquests trens, que van començar a circular a la línia L3, han provocat talls elèctrics i problemes a les subestacions, cosa que ha obligat a aturar els combois en ple recorregut.

Tot i els esforços per ajustar la tecnologia, les interrupcions han estat freqüents, afectant tant els passatgers com els treballadors del metro, que han manifestat ansietat davant els problemes recurrents. A més, els usuaris cada cop estan més cansats d'haver de viure episodis com aquests cada setmana.

En resposta a aquestes situacions, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha implementat un pla de millores que busca reduir les incidències, optimitzar el funcionament dels nous trens i agilitzar la resposta davant de talls inesperats