Banc Sabadell és una de les entitats financeres més importants de Catalunya, fundada el 1881 a la ciutat de Sabadell. Des dels seus inicis, l'entitat es va enfocar a brindar suport financer a la indústria local, tot i que amb el temps ha expandit les operacions a nivell nacional i internacional. Al llarg de la seva història,
Banc Sabadell ha adquirit altres institucions, cosa que li ha permès augmentar la seva mida i presència al mercat. En els darrers anys, Banc Sabadell ha tingut diverses complicacions econòmiques, com la incertesa econòmica derivada de la crisi financera del 2008 i la recent pandèmia de COVID-19.
Actualment, Banc Sabadell continua consolidant la seva posició al sector financer, encara que no exempt de polèmica, amb diferents controvèrsies que han sacsejat l'empresa diverses vegades. Ara, el banc ha tornat a ser el focus mediàtic de les crítiques per una conversa de clienta amb el servei d'atenció al client.
Una polèmica amb l'idioma
Durant els darrers temps, el català està sent sacsejat i eliminat a poc a poc en l'àmbit públic a Catalunya, i és relegat a l'àmbit privat. Cada cop, a través de xarxes socials, la gent denuncia més actes de 'catalanofòbia' que pateixen diàriament els catalans. Aquesta vegada ha tocat una clienta del 'Banc Sabadell', que a través del seu compte personal de X (Twitter) 'brotbord' ens ha publicat una conversa surrealista.
"Hola 'Banc Sabadell', és increïble que em respongueu en castellà o anglès abans que en català, tot i haver-ho sol·licitat expressament. No contractaré res si no m'ofereix atenció i documentació íntegrament en català. Forma part del vostre protocol d'atenció això?", explicava al tuit.
El mateix ho ha acompanyat d'una captura de pantalla de la conversa amb la persona d'atenció al client que estava parlant amb l'usuari en qüestió. "Bon dia, us podeu comunicar amb mi en català? Gràcies", li preguntava la persona al treballador del banc. Aquí, però, és quan ve el fet més indignant, ja que el personal d'atenció al client li contesta “en anglès? Pot ser?”.
A més a més, si aquesta conversa no era prou polèmica, l'usuari ens ha ofert una altra captura de pantalla. A la pregunta de si podria ser en anglès, el client li responia “No, si no és en català, no m'interessa”. La resposta del treballador aquí era més surrealista encara, responent amb un simple “ok, genial”.
"És absolutament inadmissible el menyspreu que gasten els vostres treballadors cap al català", afegia l'usuari. Així doncs, a l'entorn laboral de l'atenció al client en diferents sectors, és on més veiem repetits aquests actes de menyspreu. Cada cop menys treballadors parlen en català, i davant d'un dret fonamental del client, aquests es veuen vulnerats.