Els Bombers utilitzen una sèrie d'estratègies coordinades per evitar la propagació d'incendis en àrees urbanes. Una de les tàctiques principals és l'ús de tallafocs, que són barreres físiques creades per frenar l'avenç del foc.
Això pot incloure la demolició d'edificis ja afectats o l'ús de grans quantitats d'aigua i escuma per refredar les estructures circumdants i prevenir que les flames les arribin. També fan servir equips avançats de ventilació per controlar la direcció del fum i la calor, impedint que el foc trobi oxigen suficient per continuar propagant-se.
Una altra tècnica clau és la coordinació amb els serveis d'emergència per evacuar ràpidament les persones en risc i assegurar que els carrers quedin clars per al pas dels camions de bombers. A més, els Bombers treballen en xarxa amb sistemes d'alarmes i ruixadors automàtics que molts edificis moderns tenen instal·lats, ajudant a controlar els incendis a les fases inicials.
Eviten la propagació d'un incendi
El dia d'ahir, els Bombers de la Generalitat de Catalunya van estar presents en una petita localitat de la província de Barcelona, on van rebre un avís per un perillós incendi. Els professionals van tenir la trucada d'aquest avís a les 20.24 hores per part del 112, i ràpidament una dotació dels Bombers es va dirigir cap al municipi de Calaf. Allà, se'n van anar al carrer Pujalt, on es van trobar una imatge molt impactant.
Es tractava d'un vehicle que estava cremant amb força al mig de la calçada. A més, la situació del cotxe era molt perillosa, ja que estava molt a prop dels habitatges del barri, i podria haver acabat afectant algun d'aquests edificis. Tot i això, gràcies a la ràpida actuació dels serveis es va poder extingir l'incendi sense haver de lamentar propagacions ni ferits.
L'únic que van haver de fer després d'apagar l'incendi va ser ventilar un garatge i l'escala d'un bloc proper al cotxe incendiat, ja que havia entrat fum. El cotxe afectat no era elèctric, sinó un dels mítics Citroën C-15. Aquest va ser un vehicle comercial lleuger que va guanyar gran popularitat des del seu llançament el 1984 fins a la fi de la seva producció el 2005.
Basat a la plataforma del Citroën Visa, es va convertir en una icona del treball diari a Europa, especialment entre petits empresaris i agricultors. La seva robustesa, simplicitat mecànica i capacitat de càrrega (de fins a 600 kg) el van fer ideal per a tasques de repartiment i transport en àrees tant rurals com urbanes.