El curs televisiu ha començat amb una guerra entre els principals mitjans de comunicació públics i privats. Quan des de fa uns anys fins avui havia nascut el debat sobre la mort de la televisió convencional pels nous costums dels joves, amb l'arribada de 'La Revuelta' de David Broncano ha ressorgit l'interès per la petita pantalla.
La guerra (televisiva) constant entre David Broncano i Pablo Motos, entre 'La Revuelta' i ' El Hormiguero ' és part de l'espectacle i els espectadors estan pendents de veure qui és el guanyador de la nit, com si fos un partit de futbol.
Per exemple, ahir dilluns 16 de setembre, va liderar la nit de Catalunya amb 371.000 espectadors i un 18,4% de share (un 19,5% a Espanya), mentre que Pablo Motos només va aconseguir 158.000 espectadors, cosa que només representa un 8 ,3% (17% a Espanya). Els convidats de la nit van ser, en el cas d'Antena 3, Edurne i en el cas de Televisió Espanyola el DJ Mario i les actrius Irene Escolar i Elisabet Casanovas.
Al matí, Alfons Arús va ser el guanyador a La Sexta amb espectacular 29,1% i 92.000 espectadors i Els Matins de TV3 només van aconseguir un 9,1% i 29.000 seguidors.
Catalunya perd espectadors, que prefereixen les televisions espanyoles
Televisió Espanyola va estar per sobre de 'Vosaltres Mateixos' d' Andreu Buenafuente, que va aconseguir 308.000 seguidors i un 17%, convertint-se en segon. A la tarda, 'La Selva', de Xavier Grasset va aconseguir un qüestionable 8,4% i només 79.000 espectadors. I el més preocupant, la línia descendent. Va començar amb un 13,7% dilluns passat i va acabar divendres passat amb un 10,9%.
El Cuines va començar amb un 30,5% a les 15.35hi es va acabar a les 16.05h amb un 20,9%, cosa que hauria de preocupar la cadena per la pèrdua d'espectadors durant el transcurs del programa.
L'efecte Broncano, bo per a Televisió Espanyola
Masterchef Celebrity , a la seva gala número 2, va aconseguir un 12,5% i es va imposar a la reemissió de 'Vosaltres Mateixos', que va aconseguir un 10,2%. En aquest sentit, els bons números de Broncano estan beneficiant la programació de Televisió Espanyola en conjunt. El Telenotícies, que és el programa previ, ha augmentat d'audiència i també els programes posteriors, cosa que vol dir que molts espanyols sintonitzen aquest canal abans que comenci 'La Revuelta' i després es queden.