maig 31, 2026

XCatalunya.cat

Diari d'informació general

Avís urgent a aquestes 3 comunitats: alertes per pluges intenses, tempestes i calamarsa en unes hores

Encara que la borrasca Alice comença a afeblir-se, aquest dilluns s'esperen noves tempestes molt intenses en diverses zones del país

El Pont del Pilar continua sota cels grisos a bona part del país. Els núvols no han donat treva durant el cap de setmana, i en moltes zones de l'est peninsular la pluja ha estat constant. A mesura que avança el diumenge, el temps continua marcat per la inestabilitat.

Tot i que la borrasca Alice comença a perdre força, les condicions atmosfèriques encara no s'estabilitzen. L'arribada de més humitat des del Mediterrani i l'aire fred en alçada mantenen vives les tempestes. Sense anar més lluny, demà podrien repetir-se els ruixats, amb possibilitat de calamarsa en algunes comunitats.

Demà s'esperen més pluges a Catalunya, Comunitat Valenciana i les Balears

Segons els últims models meteorològics, aquest dilluns 13 d'octubre tornaran les pluges intenses a zones de l'est peninsular. L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) manté avisos per tempestes fortes, acumulacions importants i fenòmens adversos. La situació serà especialment delicada en tres comunitats.

Catalunya serà una de les més afectades, sobretot el litoral de Barcelona i Tarragona. Allà, les pluges podrien superar els 20 a 40 litres per metre quadrat en només una hora. També s'esperen tempestes al Pirineu, amb ruixats intensos en àrees de muntanya.

A la Comunitat Valenciana, la província de València tornarà a estar al centre del temporal. Es preveuen acumulats de fins a 100 litres per metre quadrat en només 12 hores. Castelló i el nord d'Alacant també podrien registrar xàfecs molt forts.

Per la seva banda, les Illes Balears seguiran sota la influència d'aquesta situació inestable. Les tempestes podrien ser especialment intenses a Eivissa i Formentera, però també s'esperen ruixats forts a Mallorca i Menorca. Seran més probables durant la segona meitat del dia.

Inestabilitat també en altres zones de l'est i centre peninsular

El Pirineu aragonès, concretament l'oscenc, també entrarà en escena amb pluges que podrien superar els 20 l/m² en només una hora. L'AEMET ha activat l'avís groc per aquest motiu. Algunes de les tempestes podrien anar acompanyades de calamarsa i vent fort.

A la resta de l'est peninsular també hi haurà activitat. Àrees muntanyoses del Sistema Ibèric, així com zones del centre i sud del país, podrien registrar tempestes localment intenses. Castella-la Manxa, Madrid i el nord d'Andalusia són entre les regions que podrien rebre ruixats forts.

En canvi, a l'oest peninsular la situació serà diferent. Extremadura, Galícia, l'oest d'Andalusia i el Cantàbric Occidental amb prou feines rebran precipitacions. Aquí l'atmosfera estarà molt més estable.

Tot i que Alice perd força, no vol dir que el temps vagi a millorar de manera immediata. Encara hi ha aire fred en alçada i humitat en capes baixes. Aquest còctel continuarà generant pluges durant els pròxims dies, tot i que amb menor intensitat.

A partir de dimarts, la situació podria començar a estabilitzar-se a poc a poc. Tanmateix, encara hi ha incertesa sobre què passarà a partir de dijous. Alguns models apunten a l'arribada d'una dorsal que podria estabilitzar l'ambient, però no es descarta que noves pertorbacions arribin de cara a finals de setmana.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *