El conductor d'un patinet i un motorista han mort aquest dimarts a la nit en un accident a l'N-II a Mataró (Maresme), segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). Els Mossos van rebre l'avís a les 21.57 hores per un sinistre al punt quilomètric 650,2 de l'N-II. Per causes que s'investiguen, una motocicleta va col·lidir amb un patinet elèctric que va realitzar un gir per creuar la via.
A causa del xoc, el motorista va caure i, posteriorment, va ser atropellat per un turisme. Tant l'ocupant del patinet, SF, de 49 anys i veí de Mataró; com el motorista, CRP, de 58 anys i veí de Sant Andreu de Llavaneres, van morir. Amb aquestes, són 111 les víctimes mortals en accident de trànsit des del gener a carreteres interurbanes catalanes.
Arran del sinistre, s'han activat quatre patrulles dels Mossos d'Esquadra, dues dotació dels Bombers de la Generalitat i quatre ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
Pel que fa a la incidència viària, la via va estar tallada unes dues hores aproximadament. Trànsit ha destacat que de les 13 persones mortes en accidents de trànsit aquest octubre, onze són de col·lectius vulnerables. En concret, sis motoristes, tres ciclistes, un vianant i un conductor de patinet elèctric. L'SCT ha recordat també que els patinets elèctrics tenen prohibida la circulació a vies interurbanes.
Conductors de patinets elèctrics i ciclistes, els més vulnerables
En aquest sentit, l'SCT està coordinant aquesta setmana una campanya de controls policials centrada en patinets elèctrics i ciclistes. Pel que fa als motoristes, aquest any ha fet més de 40 sessions formatives a carretera en el marc del programa Formació 3.0 en el qual han participat prop de 550 motoristes i durant tot l'any han portat a terme control i seguiment dels motoristes amb el dispositiu Uriel de Mossos d'Esquadra de Trànsit.
Els conductors de patinets elèctrics i els ciclistes són els col·lectius més vulnerables a les carreteres a causa de la manca de protecció física davant d'altres vehicles. Com que no compta amb una estructura que els resguardi en cas de col·lisió, qualsevol accident pot tenir conseqüències greus per a ells. A més, la seva visibilitat és menor, cosa que augmenta el risc de no ser vistos per conductors de cotxes o camions, especialment en condicions de poca llum o en zones amb alta densitat de trànsit. La velocitat d'altres vehicles i la manca d'infraestructures adequades també n'agreugen la vulnerabilitat.