Els motoristes són especialment vulnerables a les carreteres a causa de la manca de protecció física que ofereixen les motocicletes en comparació dels automòbils. A diferència dels conductors de cotxes, els motoristes no compten amb una carrosseria que els protegeixi en cas de col·lisió, cosa que incrementa significativament el risc de patir lesions greus o fins i tot fatals en accidents.
A més, factors com el mal temps, les condicions de l'asfalt o la presència d'obstacles a la via, com ara graveta o oli, afecten de manera més severa els motociclistes, fent que perdin el control del vehicle amb més facilitat. Les estadístiques mostren que els motoristes tenen una probabilitat més gran de veure's involucrats en accidents amb desenllaços greus a causa d'aquesta vulnerabilitat estructural.
Un nou motorista perd la vida
Un motorista ha mort aquest dilluns en un accident de trànsit a la C-32, al terme municipal de Sitges (Garraf), segons ha informat el Servei Català de Trànsit (SCT). Els serveis d'emergències han rebut l'avís de l'accident poc després de dos quarts de cinc de la tarda.
El sinistre va passar al quilòmetre 31,3. Per causes que encara s'estan investigant, el motorista ha mort atropellat, afirma l'SCT. Arran del succés es van activar dues patrulles dels Mossos d'Esquadra, dues dotacions dels Bombers de la Generalitat i tres ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
La via ha hagut de ser tallada i s'han habilitat desviaments per les costes del Garraf, a la C-31, en sentit Barcelona. Des de començament d'any han mort 98 persones a les carreteres catalanes, 37 de les quals motoristes, informa l'SCT.
Les víctimes d'aquest any pugen a 98
El nombre de víctimes mortals a les carreteres catalanes ha arribat a les 98 persones des de començament d'any, una xifra que segueix augmentant i genera una gran preocupació entre les autoritats de trànsit i seguretat viària. Aquesta xifra tràgica reflecteix un increment respecte a anys anteriors i posa en evidència els desafiaments constants en la prevenció d'accidents, especialment els relacionats amb l'excés de velocitat, les distraccions al volant i la conducció sota els efectes de l'alcohol o les drogues.
Els accidents mortals han afectat tant conductors com passatgers, vianants i ciclistes, cosa que subratlla la necessitat de reforçar les campanyes de conscienciació i les mesures de seguretat a les vies catalanes. Un dels factors més alarmants és l'alta incidència de sinistres a carreteres secundàries, on la infraestructura i les condicions de la via sovint són menys segures. Tot i els esforços per part dels Mossos d'Esquadra i altres cossos de seguretat per intensificar els controls i millorar la senyalització, la sinistralitat continua sent un desafiament important.