Els camions incendiats poden generar problemes greus tant a nivell de seguretat com d'impacte mediambiental. En primer lloc, el foc es pot estendre ràpidament i provoca explosions si el vehicle transporta materials inflamables. Això suposa un risc per als altres vehicles a la carretera i per als equips d'emergència.
A més, els incendis de camions poden causar embussos importants i el tancament temporal de vies clau, afectant la logística i el transport de mercaderies. Un altre problema greu és l'impacte mediambiental que genera un incendi d'aquestes característiques. Els camions solen transportar grans quantitats de combustible, productes químics o materials contaminants que, en cremar-se, alliberen gasos tòxics i residus perillosos a l'entorn.
Això pot afectar la qualitat de l'aire, del sòl i de l'aigua a la zona, a més de requerir un esforç considerable en la neteja i la restauració ambiental després de l'incident. Així doncs, avui hem començat el matí amb un aparatós incident en què un camió ha quedat totalment calcinat per les flames i ha generat llargues retencions.
Els Bombers treballen des de les 4 del matí
L'incendi d'un camió a l'AP-7 aquest dijous de matinada al seu pas per Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental) complica la circulació en aquesta via. L'incendi s'ha produït en sentit nord i això ha obligat a tallar dos carrils i només n'hi ha un d'obert. Com a conseqüència d'això, cap a les 8.30 hores es registraven fins a 13,5 quilòmetres de cua.
Això era en sentit sud entre Mollet i Cerdanyola i 9,5 en sentit nord del Papiol a Cerdanyola. La incidència afecta també la B-23, amb quatre quilòmetres de retencions de Molins de Rei al Papiol. El Servei Català de Trànsit (SCT) recomana utilitzar l'A-2, la B-40 i la C-58 com a vies alternatives.
Cap a les 7 del matí, a través de les seves xarxes socials oficials, el Servei de 'Trànsit' ens informava sobre aquest incident que ja feia diverses hores que estava actiu. Els 'Bombers' de la Generalitat de Catalunya estaven treballant des de les 4 de la matinada, amb el servei de grues activat per actuar després d'extingir l'incendi esdevingut. Cap a les 7.15 del matí, ens informaven que l'incendi del camió ja havia pogut ser apagat, i que ja havia arribat la grua per retirar el vehicle afectat.
Més tard, a les 8.20 hores del matí, ens explicaven que es mantenia el carril obert a Cerdanyola del Vallès en sentit nord pel camió incendiat. A partir d'aquesta hora ja començaven a parlar de llargues cues generades per aquest incident. A les 9.00 hores, la grua ploma estava treballant en les tasques de neteja i retirada de la carregada del camió.
A més, també s'estaven preparant per facilitar la retirada del vehicle. Les darreres informacions sobre el cas consten de les 9.38 hores del matí, quan el Servei de 'Trànsit' ens informava sobre l'abast de les retencions actuals. De Castellbisbal a Cerdanyola en sentit nord hi havia 12,5 km de retencions, mentre que de Mollet a Cerdanyola en sentit sud hi havia 13 km de retencions en total.