Els aeroports són uns dels llocs més visitats dels diferents països del món. Quan una persona vol visitar un altre país és gairebé indispensable que passi una bona estona en un aeroport. Conèixer les seves normes és essencial per garantir una bona arribada i sortida sense inconvenients.
Un dels factors amb més polèmica en els últims temps ha estat l'equipatge. Les diferències de l'equipatge de mà, el pes de les maletes i haver de facturar són alguns dels punts que generen més crispació en els viatgers. Per això, organitzar adequadament cada maleta permet complir les normes dels aeroports sense cap sorpresa econòmica.
La importància de l'equipatge de mà
L'equipatge de mà és un factor fonamental per a tots els viatgers. La possibilitat de poder pujar a l'avió els objectes més necessaris i valuosos atorguen tranquil·litat i seguretat als clients. Normalment, en aquest tipus d'equipatge s'inclouen alguns documents importants, mòbils, ordinadors, medicaments...
A més, aquest equipament garanteix una fàcil i ràpida accessibilitat a objectes indispensables per al vol. Els auriculars, aperitius, llibres, revistes, ulleres, en són alguns dels exemples. Tot i això, és important assegurar-se que aquest compleixi amb la normativa dels diferents aeroports.
Canvis en la normativa de l'equipatge de mà
En els últims anys, en els aeroports més moderns d'Europa s'havien incorporat uns escàners especials que facilitaven la feina de les persones de seguretat. Aquests eren més coneguts com els escàners G3 i eren caracteritzats per permetre l'entrada de líquids superiors a 100 ml. D'aquesta manera, no feia falta treure'ls de l'equipatge per inspeccionar-los.
No obstant això, des de Brussel·les s'ha decretat la prohibició d'aquests escàners. La decisió s'ha pres perquè aquests no compleixen amb l'estàndard establert i necessiten revisar-los i millorar-los. Per tant, a partir de l'1 de setembre torna a quedar prohibit portar recipients amb líquids de més de 100 ml a cabina.
El comunicat de Brussel·les i els aeroports afectats
En un comunicat de la Comissió Europea, s'afirma que aquesta decisió respon a una qüestió tècnica temporal i s'adopta de la mà de socis internacionals de la UE. A més, es confirma la finalitat de la nova norma: "per tal de mantenir la seguretat del transport aeri, cal introduir una limitació per al volum màxim dels envasos individuals de líquids".
La norma afecta a tots els llocs que havien instal·lat aquests escàners. A Espanya, els dos únics aeroports afectats són l'aeroport El Prat de Barcelona i l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas. A Europa, països com Alemanya, Itàlia o Malta també els havien instal·lat.