Mercadona, una de les principals cadenes de supermercats a Espanya, ha anunciat una important reducció en un assortiment de productes, fet que suposa que ja siguin més de 1.000 articles els que han baixat de preu des de començament del 2024. Entre aquestes reduccions, destaca la de l'oli d'oliva, el preu del qual ha disminuït un 14%. Aquesta mesura no només pretén beneficiar els consumidors, sinó que també respon a la problemàtica recent de l'augment de preus al mercat de l'oli d'oliva, proporcionant un alleugeriment necessari per a les economies domèstiques.
La important reducció del preu de l'oli d'oliva
L'oli d'oliva és un pilar fonamental a la dieta mediterrània i a la cuina espanyola. Tot i això, els consumidors han vist un increment destacable en el seu preu durant els últims mesos a causa de diversos factors. La sequera que ha afectat les principals zones productores d'Espanya, juntament amb l'augment dels costos de producció i distribució a causa de les guerres presents, ha portat una alça en els preus que ha repercutit directament a les llars.
En resposta a aquesta situació, Mercadona ha reduït el preu de l'oli d'oliva un 14%. Aquesta reducció abasta totes les varietats del producte disponibles a les botigues, incloent-hi l'oli d'oliva verge i verge extra. La decisió de Mercadona d'ajustar els preus és un senyal clar del seu compromís amb els consumidors, buscant alleujar l'impacte econòmic d'aquest producte essencial.
Més de 1.000 productes rebaixats el 2024
L'estratègia de Mercadona no es limita únicament a l'oli d'oliva. Des de començament de l'any 2024, la cadena ha reduït els preus de més de 1.000 productes. Aquesta àmplia iniciativa forma part d´un pla més gran per oferir als consumidors preus més accessibles en una varietat de productes essencials. Entre aquests productes hi ha aliments bàsics, productes de neteja i articles d'higiene personal.
La reducció de preus és possible gràcies a una inversió significativa per part de la companyia, que ha destinat 150 milions d'euros per a aquest propòsit. Aquesta inversió busca no només reduir els costos per als consumidors, sinó també enfortir la competitivitat de Mercadona al mercat. Segons la companyia, aquestes mesures podrien representar un estalvi anual de fins a 150 euros per a les famílies, la qual cosa és una ajuda considerable en el context econòmic actual.