Transgourmet Ibèrica, referent de la distribució a l'hostaleria i del supermercat de proximitat, ha continuat aquest estiu l'expansió de la línia de Retail a Catalunya amb l' obertura de quatre nous supermercats franquiciats. Amb les inauguracions del juliol i l'agost, la companyia ja acumula un total d'11 establiments oberts en aquesta comunitat des que va començar l'any. Aquestes botigues, amb les ensenyes Suma (7), Proxim (2) i Spar (2), han representat la creació de 42 llocs de treball i sumen una superfície de vendes de 1.793 metres quadrats.
Dels 11 supermercats que s'han obert, 5 es troben a la demarcació de Barcelona (2 a Vilassar de Mar, 1 a Pallejà, 1 a Torrelles de Foix i 1 a Esparreguera), 4 a la de Girona (La Jonquera, Olot, Santa Pau i Camprodon), 1 a la de Tarragona (Cambrils) i 1 a Lleida capital.
En total, la companyia acumula prop de 400 supermercats franquiciats a Catalunya, fet que la situa com la comunitat autònoma on hi ha més establiments amb les ensenyes Suma, Proxim i Spar.
Nous centres de Transgourmet
Si tenim en compte totes les botigues inaugurades per Transgourmet des del mes de gener i fins avui a tot l'Estat, la xifra suma 31 nous centres: els 11 de Catalunya, 6 a les Balears, 4 a l'Aragó, 4 a la Comunitat Valenciana , 3 a Castella – la Manxa, 1 a Andalusia, 1 a les Canàries i 1 a la Regió de Múrcia. Aquests establiments han representat la creació de 129 llocs de treball i sumen una superfície de vendes de 6.691 metres quadrats.
Amb aquestes 31 obertures, Transgourmet compta amb prop de 800 centres repartits en 15 comunitats autònomes, amb les ensenyes Suma, Proxim i Spar, aquesta darrera a les demarcacions de Barcelona i Girona.
Transgourmet Ibérica és propietat del grup suís Transgourmet, la segona empresa de distribució majorista d'Europa que pertany, alhora, al grup Coop. Actualment compta amb cinc plataformes de distribució repartides per tot Espanya i és referent al sector horeca amb GM Cash-Gordo Mercado, la seva ensenya de cash&carry —que comprèn 70 centres amb 28 benzineres GM Oil—, i la divisió de Food Service.
L'empresa també compta amb la línia de Retail, amb prop de 800 supermercats franquiciats amb les ensenyes Suma, Proxim i Spar, i amb més de 2.000 clients independents.