Dues persones conversen i sostenen tasses de cafè en un entorn borrós, amb un rellotge que marca les 10.10 al fons.

Fan broma a Twitter amb l'hora de lligar a Bonpreu: Diferent a Mercadona

La nova tendència viral ha generat diferents mems a xarxes socials

En els últims dies, un nou fenomen ha captat l'atenció a Espanya: utilitzar els supermercats com a lloc de trobada per lligar. Aquesta tendència ha sorgit de manera inesperada, i s'ha propagat ràpidament a través de xarxes socials com TikTok i Instagram. Els usuaris comparteixen experiències, consells i anècdotes sobre com conèixer persones interessants mentre fan la compra.

El supermercat, un espai destinat a l'ús pràctic de proveir-se de productes de consum, ha esdevingut un terreny fèrtil per a les relacions socials. En una època on la interacció cara a cara s'ha vist reduïda per l'auge de les aplicacions de cites i els telèfons mòbils. Aquest canvi de perspectiva ha permès que molts vegin els supermercats com un lloc ideal per a trobar possibles parelles.

Supermercat
Supermercats | Google Imagenes

Els supermercats ofereixen un ambient distès i sense les pressions pròpies d'altres llocs de trobada, com ara bars o discoteques. A més, la compra pot ser una activitat que comparteixi interessos i hàbits personals, cosa que pot facilitar el diàleg inicial. Per exemple, preguntar sobre un producte o comentar sobre una oferta especial pot ser l'excusa perfecta per començar una conversa.

Fins i tot, alguns han adoptat la pràctica de portar un objecte distintiu. Com ara una pinya del revés, per fer-se notar i indicar la seva disposició a interactuar. L'impacte d'aquesta tendència ha estat tal que alguns supermercats ja estan pensant en maneres d'adaptar-se a aquest nou ús dels seus espais.

Per exemple, s'ha suggerit la creació de zones específiques per a solters, on la gent pugui reunir-se amb més facilitat.  Tanmateix, aquesta idea encara està en una fase primària i no ha estat implementada a gran escala.

Exterior de la botiga Lidl de Sant Joan Despí
Lidl | Lidl

El fet viral a Catalunya

Al ser un moviment viral a xarxes socials, aquest fenomen s'ha vist en diferents indrets del territori. Catalunya també ha estat el centre d'aquest succés, als seus diferents supermercats. Entre ells podem trobar els generalistes com Carrefour, Lidl o Mercadona. 

No obstant, hi ha llocs que només estan al país català on també es reprodueix aquesta dinàmica. En centres com el BonÀrea o el mateix Bonpreu-Esclat. En aquests últims és on més hem vist vídeos a les xarxes socials com TikTok o Instagram. 

Una secció de fruiteria en un supermercat amb una àmplia varietat de fruites fresques organitzades en prestatges i caixes verdes.
Bonpreu | BonpreuEsclat

A llocs com el Mercadona, l'hora per trobar a la teva 'mitja taronja' és entre les 19:00 i les 20:00. Ara, amb un to humorístic, un usuari a X (Twitter) ha fet una proposta molt encertada a la vegada que graciosa. "L'hora de lligar al bonpreu és a les 17:14?", proposava "niltski", en referència al 1714.

Això ha estat aplaudit pels altres usuaris de la plataforma, qui ho han vist com una gran idea. "O a les 11:09", esmentava una altra persona. A més, com objecte distintiu alguns parlaven de portar un barret de palla, relacionat amb els últims fets de l'operació gàbia i Puigdemont.