El panorama televisiu ha experimentat una intensa competència entre TV3 i les cadenes privades com Antena 3 i Telecinco per captar l'audiència. TV3, com a canal públic català, ha enfocat la seva estratègia a oferir continguts locals i culturals que ressonen amb la identitat catalana. Utilitzant el català com a idioma principal i produint programes que reflecteixen les particularitats de Catalunya.
Aquesta aposta per la proximitat i la rellevància cultural ha permès TV3 fidelitzar un públic específic. Encara que enfronta el repte de competir amb el finançament i l'abast nacional més grans de les cadenes privades. D'altra banda, Antena 3 i Telecinco han mantingut el seu lideratge a l'audiència nacional mitjançant una programació variada que inclou reality shows i programes d'entreteniment d'alt impacte.
Aquestes cadenes privades han sabut adaptar-se a les noves tendències del mercat, invertint en produccions originals i col·laboracions amb plataformes digitals per ampliar-ne l'abast. La baralla per l'audiència ha impulsat les dues parts a innovar constantment. Ja sigui mitjançant la diversificació de continguts, la millora de la qualitat de producció o la implementació d'estratègies digitals, reflectint així la dinàmica canviant del consum televisiu.
TV3 perd contra telecinco
La cadena de televisió pública catalana feia uns quants dies que guanyava amb escreix cadenes privades com telecinco o Antena 3. No obstant, el dia d'ahir es van veure superats completament en una de les franges d'audiència, encara que en altres van seguir a dalt del que es es refereix a espectadors. A les més importants com el 'Prime Time', però, es van veure totalment superats per altres emissores de televisió.
Una d'elles va ser La 1 de TVE, que va aconseguir liderar a la franja de més audiència amb el ja habitual líder 'La Revuelta', presentat per David Broncano. Per part seva TV3 es va quedar amb 223.000 espectadors i una quota de pantalla de l'11,5% amb el nou episodi de la sèrie d'humor de política 'Polònia'. D'altra banda, després d'aquest espai, Roger Escapa va veure com el seu programa L'Eclipsi es quedava en uns números molt baixos, als quals no està acostumat el presentador.
L'episodi d'ahir amb la influencer Laura Escanes podem dir que va ser un fracàs, ja que ens va mostrar unes xifres que no esperàvem, sent totalment opacat en números per Telecinco. L'entrevista a Escanes va aconseguir només tenir 91.000 espectadors, amb una quota de pantalla inferior al 6%. La influencer va visitar el programa d'Escapa per enfrontar-se als seus haters en xarxes socials i per parlar de la família i l'amor.
Aquests temes, però, sembla que no van ser de gaire interès, ja que en comparació amb altres convidats com Nil Moliner, Oriol Romeu o Diana Gómez, aquest va ser un programa fluix. Una altra dada a destacar és que la franja dels 13 als 24 anys només va ser un 10% de l'audiència total del programa emès. Demostrant el poc interès juvenil a la televisió actual.