Dues persones posen davant un fons de focs artificials vermells.

Rosalía enfonsa Pablo Motos a Catalunya

La cantant va estrenar el seu nou tema

Tot i la inestabilitat temporal que va donar el temps, la Mercè de Barcelona es va convertir en un desplegament de creativitat i tradició. Els ciutadans de la Ciutat Comtal van poder gaudir d'uns dies festius que aporten felicitat als carrers de tots els barris. La Festa Major de la capital catalana és una de les jornades més esperades per a tots els veïns de Barcelona.

Una de les activitats amb més popularitat prometia ser el Piromusical que donava fi a la festivitat. Aquest any, l'esdeveniment era liderat per Rosalía, que es va encarregar de la selecció musical. La catalana va triar la data especial per dur a terme l'estrena mundial del seu nou tema, 'Omega'.

L'audiència del Piromusical a TV3

L'activitat va ser emesa per TV3 i va arrasar a l'audiència catalana. El Piromusical de la Mercè es va consolidar com l'esdeveniment més vist de dimarts, amb una audiència de 546.000 espectadors i una quota del 26,7%.

Focs artificials il·luminen el cel nocturn sobre un edifici històric mentre una multitud observa l'espectacle.
Una imatge dels focs artificials del Piromusical | @compleXcty

Aquesta xifra va deixar enrere programes com La Revuelta de David Broncano, que va atraure 194.000 espectadors amb un 9,7%, i El Hormiguero de Pablo Motos, que només va aconseguir 107.000 espectadors i un 5,5%. A l'horari de màxima audiència, l'obra del Tricicle Hits va liderar amb 204.000 espectadors i un 14,1% de quota.

La identitat catalana supera els formats comercials

El Piromusical de la Mercè, un dels esdeveniments més esperats de la festivitat, va aconseguir captar l'atenció dels presents a l'avinguda de Maria Cristina i de l'audiència televisiva a través de TV3. Aquest espectacle, que barreja música i focs d'artifici, ha estat tradicionalment un símbol de la cultura barcelonina i un tancament espectacular de la festa. Tot i que aquest any les xifres d'audiència van ser lleugerament inferiors a les de l'any anterior, amb un 26,7% de quota de pantalla davant del 31,4% del 2023, continua sent un esdeveniment de gran rellevància televisiva.

L'elecció de Rosalía com a responsable de la banda sonora d'aquest espectacle ha tingut un gran impacte, especialment amb l'estrena de la seva nova cançó. Aquesta fusió de cultura local i figures internacionals ha consolidat la importància del Piromusical com a reflex del poder de la tradició catalana.

En un context en què la televisió catalana enfronta la competència de formats més comercials, el Piromusical demostra la preferència del públic per esdeveniments que reforcin la identitat cultural. Mentre programes d'entreteniment com El Hormiguero segueixen el seu curs habitual, esdeveniments com aquest reflecteixen com les tradicions catalanes continuen ocupant un lloc privilegiat a la programació i al cor de l'audiència.