Telecinco i Jorge Javier Vázquez han viscut uns darrers mesos molt complicats pel que fa a audiències. La cancel·lació de 'Sálvame', un dels programes estrella del canal i del presentador, va marcar l'inici d'un declivi que ha afectat notablement les xifres d'audiència de la cadena. Aquest canvi va deixar un buit difícil d'omplir i els nous programes que han intentat ocupar aquest espai no han aconseguit els mateixos nivells d'èxit ni números d'audiència.
Jorge Javier, una figura clau a la programació de Telecinco, també ha vist un descens en la rellevància dels seus projectes actuals. Tot i la seva gran trajectòria, els nous formats en què ha participat, com 'El diario de Jorge', no han aconseguit captar el mateix interès del públic que tenia. Aquesta situació reflecteix una crisi més àmplia a la cadena, que està lluitant sense cap resultat per adaptar-se a les noves tendències de consum televisiu.
Atropellats per 'Saber y Ganar'
El nou programa enfocat al món de les xafarderies i el cor, 'El Diario de Jorge', fa diverses setmanes que està en antena sent una de les apostes més fortes de telecinco. Tot i això, encara no està donant resultat pel que fa als números d'audiència, i no per sorpresa s'acosta al fenomen que va arribar a ser al seu dia 'Sálvame'. Tant el mateix presentador com la cadena s'han quedat estancats pel que fa a nous formats televisius, i ni tan sols aconsegueixen liderar ja la seva pròpia franja a Catalunya.
Al nostre país, durant la major part del dia domina TV3 amb els diferents espais d'entreteniment i actualitat, però ahir a la tarda no van ser els protagonistes en audiències. I és que el 'premi' se'l va emportar l'etern Jordi Hurtado amb el seu longeu concurs 'Saber y Ganar', amb una audiència fidel que veu el programa diàriament. I és que ahir van sobrepassar de manera molt clara telecinco i Jorge Javier, i els números així ho confirmen.
'El Diario de Jorge' es va quedar amb tan sols 69.000 espectadors i un pobre 5,7% de quota de pantalla. D'altra banda, Jordi Hurtado va aconseguir liderar amb el concurs televisiu, aconseguint 82.000 espectadors i una quota de pantalla total del 6,5%.
'Saber y Ganar' és un dels programes més longeus de la televisió espanyola, presentat per Jordi Hurtado des del seu inici el 1997. Emès diàriament a La 2, el concurs és conegut pel seu format cultural i de coneixement, on els diferents participants han de demostrar un ampli domini en diverses àrees del saber. La figura d'Hurtado, que s'ha mantingut al capdavant del programa durant més de dues dècades, s'ha convertit en un emblema de l'espai i s'ha guanyat l'afecte del públic.