Amb la gran irrupció de les xarxes socials i les plataformes de streaming com a formes d'oci, grans programes històrics lluiten per repartir-se l'audiència. Els canals tradicionals han perdut molts dels seus espectadors i en els darrers anys han registrat mínims històrics. Són molts els adolescents que no veuen la televisió i la manera d'informar-se i divertir-se són les xarxes socials.
Així i tot, grans programes com "El Hormiguero", "Gran Prix" o "Pasapalabra" segueixen amb el regnat de l'audiència televisiva espanyola. Aquesta mateixa setmana, “La Ruleta de la Suerte” ha estat el contingut més vist pels espanyols acumulant un 20% de quota de mitjana. Durant l'horari nocturn, però, el programa per excel·lència és “El Hormiguero” de Pablo Motos.
El nou competidor de “El Hormiguero”
Al llarg de la història moltes transmissions han intentat superar l'audiència televisiva que genera el programa d'Antena 3. Òbviament, en dies particulars n'hi ha alguns que ho han aconseguit, però periòdicament sempre ha ressorgit. Els convidats especials, juntament amb els trucs científics, el converteixen en un programa que crida molt l'atenció al consumidor.
Tot i això, una nova proposta de Carlos Latre amenaça de treure-li el lideratge en la classificació d'audiència. Concretament estem parlant del nou format de Telecinco "Babylon Show". El programa es basarà en un repàs humorístic de l'actualitat dirigit per Latre.
El seu primer programa i la temàtica
El format promet la presència de “mil i un” personatges que aniran participant durant la transmissió. "Babylon Show" es va estrenar ahir dilluns 26 d'agost a les 21:50 h, una hora molt propera a la que comença "El Hormiguero". El primer convidat top va ser Luis de la Fuente, l'actual seleccionador de la Selecció Espanyola.
Com hem comentat, el programa tractarà l'actualitat d'una manera humorística. En gran part, gràcies a les grans qualitats de Carlos Latre amb el seu do de la imitació. A més, el seu lema promet amb un "no deixem mai de riure".
"Babylon Show" i el canvi de consum, grans rivals de Pablo Motos
El programa emergeix com un directe competidor a “El Hormiguero”. La gran quantitat de persones que apareixeran, juntament amb el seu perfil humorístic, prometen complicar-li els números d'audiència a la transmissió d'Antena 3. Veurem si Pablo Motos i el seu equip li tornen a guanyar la partida a un altre competidor.
El canvi de consum en l'audiència ha afectat sobretot les televisions nacionals. La poca atracció cap als programes tradicionals dels joves compliquen el futur dels mitjans. Sembla que la flexibilitat a triar horaris i l'accés multiplataforma està guanyant números per liderar el futur de l'oci espanyol.