Marina Rivers, coneguda influencer espanyola, ha guanyat popularitat en xarxes socials gràcies al seu estil directe i les seves múltiples aparicions a la televisió. Coneguda per compartir contingut desenfadat sobre la seva vida i opinions, Marina ha aconseguit una àmplia audiència, especialment entre els joves.
El seu carisma, encara que sovint molt controvertit, ha estat clau per consolidar la seva carrera en plataformes com TikTok i Instagram, on interactua constantment amb els seguidors. Tot i això, no és aliena a la polèmica, i la seva participació en programes de televisió ha alimentat encara més la seva imatge pública.
Riu dels catalans
Recentment, Marina Rivers ha tornat a ser el center de l'atenció mediàtica per un comentari desafortunat al programa de televisió 'Masterchef Celebrity'. Durant el transcurs d'un dels episodis, la influencer va riure de la manera com els catalans pronuncien la paraula 'Madrid'. Això va provocar una forta crítica en xarxes socials.
En to burlesc, va imitar l'accent català, cosa que molts van considerar una falta de respecte cap a una part molt gran de l'audiència del programa i del seu públic. El comentari no va passar desapercebut, i les xarxes socials es van inundar de reaccions. Usuaris catalans i d'altres llocs van expressar el seu descontent amb el que van considerar una actitud despectiva per part de la influencer.
Les crítiques es van centrar en la manca de sensibilitat de Marina Rivers cap a una qüestió tan delicada com els accents i la diversitat lingüística al món. En un context on el respecte cap a les diferents llengües i cultures és totalment crucial, la seva broma va ser vista com a molt innecessària i ofensiva.
En lloc de disculpar-se o retractar-se, Marina ha mantingut una actitud despreocupada, cosa que ha intensificat encara més les reaccions en contra. La falta d'autocrítica davant de les acusacions de burla envers els catalans ha portat molts a qüestionar la seva responsabilitat com a figura pública.
En un programa com 'Masterchef Celebrity', que arriba a una audiència massiva, aquests comentaris adquireixen més rellevància i pes. Per tant, la manca d'una disculpa ha estat percebuda com un senyal d'indiferència cap al dany causat.
Les línies vermelles de l'humor
Aquest incident ha obert de nou el debat sobre el paper de les influencers a la televisió i la seva responsabilitat cap al seu públic. Si bé l'humor i les bromes formen part de l'entreteniment, hi ha línies que no s'haurien de creuar, especialment quan involucren estereotips culturals o lingüístics. El que ha passat a 'Masterchef Celebrity' posa de manifest els riscos de trivialitzar qüestions com l'accent o la manera de parlar d'un país.
La polèmica sobre Marina Rivers i el seu comentari sobre els catalans a 'Masterchef' està lluny de dissipar-se. Tot i que alguns seguidors l'han defensada, argumentant que es va tractar simplement d'una broma, el mal ja està fet.
En una era on les xarxes socials amplifiquen cada declaració, els personatges públics han de ser conscients de l'impacte de les seves paraules. I en aquest cas, Marina Rivers ha après que la burla cap a una identitat cultural no és ben rebuda, especialment en un espai mediàtic tan exposat com la televisió nacional.