Un home amb vestit somriu mentre està assegut en un estudi de televisió amb un gràfic circular de colors i figures de persones superposat a la imatge.

Les dades d'audiència de 'Col·lapse' que haurien de preocupar Ricard Ustrell

Col·lapse té molts competidors

Col·lapse és un programa que s'emet a TV3 cada nit del dissabte. Competeix amb altres programes que s'emeten a les principals televisions privades de l'Estat espanyol. Ricard Ustrell té un públic molt fidel, especialment una franja d'edat molt concreta. L'expert en televisió, Rocco Steinhäuser, com és habitual, ha publicat dades d'audiència.

Sobre Col·lapse, explica que va aconseguir una mitjana del 13,4% i 182.000. 519.000 espectadors van veure en algun moment el programa. La dada que fa pensar és que el públic majoritari té més de 64 anys, en concret, el 21,3%. De 13 a 24 anys només el 6,2%. Encara pitjor, els de 25 a 44 anys el 3% i els de 45 a 64 anys, el 8,4%.

Això fa pensar i les agències de publicitat ho tenen en compte. D'una durada total de 151 minuts, el 5,7% van veure la publicitat. Només un bloc de publicitat i un altre bloc premium de molt pocs segons. Podeu consultar més detalls a la seva publicació:

El programa 30 minuts, que s'emet els diumenges a la nit i el partit del FC Barcelona contra la UD Las Palmas, també van tenir bons resultats. 13,9 i 19,1%, respectivament. El futbol s'ho miren més homes que dones i és líder en poblacions de menys de 10.000 habitants. Pel que fa al 30 minuts, destaca la franja de nens, la de 4 a 12 anys. El programa té un bon target comercial, amb un 16,5% de quota. Això significa que els espectadors no canvien de canal en la publicitat.

Col·lapse, un dels programes estrella de TV3

Ricard Ustrell (Sabadell, 1990) és un dels periodistes més destacats de la seva generació a Catalunya. La seva carrera als mitjans va començar de forma primerenca, destacant per la seva capacitat de connectar amb el públic i el seu estil directe i proper. Al llarg dels anys, Ustrell ha treballat en diferents formats, des de programes de ràdio fins a televisió, sempre amb un enfocament actualment i la reflexió crítica.

El 2016, Ricard Ustrell va debutar a TV3 amb el programa Preguntes Freqüents (FAQS), un espai de debat polític i social que ràpidament es va convertir en un fenomen televisiu. Abans, s'havia format a Ràdio Sabadell. Ara també presenta el programa El Matí de Catalunya Ràdio.

Imatge de Ricard Ustrell assegut en un plató de televisió
Ricard Ustrell | ACN

A TV3 també ha presentat altres programes com Planta Baixa. Al FAQS va ser substituït per Laura Rosel, moment en què el programa va augmentar d'audiència i va rebre més reconeixement.