Els targets d'edat a la televisió són grups d'audiència definits per rangs etaris que permeten a les cadenes i anunciants segmentar els continguts i les estratègies publicitàries de manera més efectiva. Un dels més cobejats és el grup d'edat de 18 a 34 anys, que representa una audiència jove, dinàmica i molt influenciable en termes de consum. Aquest grup sol estar interessat en programes d'entreteniment, realities, sèries i esdeveniments en viu, com ara esports o espectacles musicals.
Les marques busquen connectar amb aquest segment a través de diferents continguts innovadors i multiplataforma, ja que són els consumidors habituals de xarxes socials i serveis de streaming. D'altra banda, els grups de més edat, com els de 35 a 49 anys i més grans de 50, tenen patrons de consum més estables i solen ser més lleials. Com les notícies, programes de debat i sèries de drama o misteri.
Aquest target valora més la programació de qualitat i és menys propens a canviar de canal constantment. Les marques que apunten a aquest segment solen estar relacionades amb productes de consum més durador, com ara assegurances, automòbils o salut. Ara, Ricard Ustrell amb el seu programa 'Col·lapse' ha vist com no ha estat la primera opció al 'Prime Time' de la majoria de targets d'audiència televisiva.
Salvats per un únic rang d'edat
Últimament el programa d'Ustrell està sent de gran interès pel públic català, portant a l'espai diferents personalitats de grat per al públic. Tot i això, en el seu últim programa han vist com han tingut una baixada exponencial en números, i han estat salvats 'in extremis' per un rang d'edat. En total el 'late night show' de Ricard Ustrell va tenir 195.000 espectadors, i una quota de pantalla del 12,9%.
Tot i que a Catalunya van liderar la seva franja, no ho podrien haver aconseguit sense l'ajuda del target d'edat més fidel. Es tracta de les persones de més de 64 anys, que segueixen liderant amb un 20,5%. D'altra banda, on més han notat la manca d'audiència és al target de 44 a 64 anys, amb només un 7%.
El target comercial, per part seva, s'ha quedat en el 8,2%, amb un bloc de publicitat un altre premium d'una durada total de 134 minuts. TV3, però, no sembla gaire preocupat ja que en altres espais continuen dominant a les franges de dissabte, amb uns grans números. Un d'aquests són els informatius de la cadena de televisió pública catalana, que sempre lideren al seu espai d'emissió.
El 'TN Vespre' va aconseguir 289.000 espectadors entre les 21.00 i les 22.00 hores, amb una quota de pantalla del 16,4%. A més, el 'TN Migdia' tampoc es va quedar curt, amb una quota de pantalla propera al 20% i un total de 250.000 espectadors.