Una multitud de persones es troba en un lloc públic, possiblement un aeroport, mentre que un home amb un megàfon sembla estar donant instruccions o fent un anunci.

Passatgers afectats pel caos a Sants diuen prou: 'El pitjor és...'

La circulació de trens s'ha restablert progressivament després del tall per una incidència a Can Tunis

El transport és un dels elements essencials perquè una societat funcioni. Poder moure's pels diferents barris i poblacions sense necessitat d'utilitzar un cotxe propi és important per evitar la congestió del trànsit. A més, normalment, el seu ús és molt més econòmic pels passatgers.

Tots els mitjans de transport han esdevingut una peça fonamental per al desenvolupament del món laboral. Tot i això, en algunes ocasions els trens, metros o autobusos fallen i retarden tots els ciutadans que volen usar-los. Diàriament, molts usuaris de les xarxes socials es queixen públicament dels retards.

Centenars de passatgers han vist demorats els trens aquest divendres

Centenars de passatgers de l'alta velocitat amb origen a Sants han vist demorats els trens aquest divendres al matí pel tall de circulació temporal a causa del descarrilament d'un Euromed a Can Tunis. Diversos trens AVE, Euromed i Intercity han patit retards, entre la resignació i en alguns casos indignació dels passatgers. "El pitjor és la desinformació", s'ha queixat a l'ACN una passatgera amb destinació a la capital espanyola que havia vist "desaparèixer" el tren dels panells de l'estació "mentre uns altres ja han començat a sortir". Xavier Canals, també amb destí a Madrid, responia així a la situació i l'espera: “Potser si ens haguessin avisat hauríem anat nosaltres a treure el tren descarrilat”.

Persones esperant en una fila a una estació de tren, algunes amb maletes i altres observant cap endavant.
Passatgers esperant per poder accedir a les vies | ACN

En alguns casos han patit retards de més de dues hores, abans que la circulació es restablís. Al vestíbul de l'estació, esperant per accedir al control de seguretat, una munió de gent ha esperat pacientment rebre informació sobre la incidència i sobre la situació del seu tren.

Els passatgers afectats es queixen de la desinformació

"No tenen ni megafonia", feia broma Xavier Canals, que havia d'haver agafat un tren d'alta velocitat a Madrid a les 8:55 i a les deu i mitja encara esperava notícies. Es referia així a l'operari d'Adif que, amb el megàfon a la mà, intentava donar explicacions a la multitud que esperava.

També amb destí a Madrid, però per al tren de les 11 h, Mabel es resignava, conscient que probablement perdrà el seu enllaç des de la capital espanyola cap a un altre punt. Sobre quina és la causa del retard (el descarrilament d'un tren a prop de Can Tunis), admetia que no ho sabia del cert. “He sentit que hi ha hagut un descarrilament...”. Al seu costat, dos joves també amb destí a Madrid, esperaven amb relativa tranquil·litat pel mateix tren, i remarcaven que això no els havia passat mai abans.

Alguns passatgers han optat per buscar informació dirigint-se a les oficines d'un dels operadors privats que cobreixen el trajecte Barcelona-Madrid i amb què viatgen. "Fa una bona estona que estem, i veiem que ja van sortint altres trens, però el nostre ha desaparegut de les pantalles", explicava un matrimoni barceloní a la cua del punt d'informació d'aquest operador. Montse ha relatat que quan han arribat a l'estació, a dos quarts de nou del matí, han trobat "bastant de caos" i han entès que hi havia demores, però no han rebut cap informació oficial.Això del descarrilament ho hem anat sentint més tard, però ningú ens donava raons; el pitjor és la desinformació”, afirma.