Al món empresarial, les apostes estan a l'ordre del dia i són habituals i necessàries per a l'esdevenir del negoci. I, per sort o per desgràcia, el món de la comunicació, en aquest cas de la televisió, s'ha tornat en una batalla constant per adquirir com més ingressos millor. Això va directament lligat a la quantitat d'audiència que rebi cada programa; ja no preval la qualitat del contingut, sinó la resposta dels teleespectadors.
I precisament en aquesta línia de pensament s'ubica la dràstica decisió que ha pres Mediaset eliminant de la graella a què havia estat la seva gran aposta de les últimes setmanes. Telecinco havia recuperat l'emissió del mític concurs 'El rival más débil' i l'havia ubicat al prime time. Tot i això, contra tot pronòstic, no va sortir tan bé com s'esperava.
Les quotes d'audiència estaven molt per sota del que s'esperava. Tanmateix, aquesta determinació de Mediaset és certament sorprenent; sobretot tenint en compte que el programa anava creixent en seguiment amb el pas de les setmanes. En la primera emissió va obtenir un 6,5%; a la segona un 6,9%; i a la tercera un 7,7%.
El conglomerat de Berlusconi, però, quan tocava emetre el quart programa, va decidir concedir aquest espai a un especial dedicat a la mort de Julián Muñoz. I va ser tan gran l'èxit d'aquesta cobertura del programa de cor, que van decidir no tornar a brindar-li l'oportunitat a 'El rival més feble'. Ara, per exemple, per a aquesta setmana, la cadena ha decidit incloure al prime time de dimecres la pel·lícula de 'Bad boys for life', protagonitzada per Will Smith i Martin Lawrence.
¿En què consistia 'El rival més feble'?
'El rival més feble' és un concurs de televisió basat en el format britànic The Weakest Link. En aquest programa, un grup de concursants han de respondre preguntes de cultura general a les rondes d'eliminació. L'objectiu és acumular diners en una banca comuna responent correctament el màxim nombre de preguntes possible.
Tot i això, al final de cada ronda, els participants han de votar per eliminar el que considerin "el rival més feble", és a dir, el concursant que hagi aportat menys al grup o que sigui vist com una amenaça. L'últim concursant dret s'emporten els diners acumulats.
El rival més feble es va emetre per primera vegada a Espanya entre el 2002 i el 2005 al canal La 2 de Televisió Espanyola (TVE). La presentadora del programa va ser Nuria González, coneguda pel seu estil directe i de vegades sever, cosa que aportava tensió i dramatisme al concurs.