Fake News de Joan Canadell (Junts) contra Aliança Catalana: Oriol Gès el posa al seu lloc
Segueix la guerra dels partits socialprocessistes contra Aliança Catalana. L'esquerra i els processistes estan preocupats per l'auge de la formació de Sílvia Orriols i estan disposats a fer el que calgui.
Bulos, mentides, fake news… Els que acusen AC de ser un partit que construeix el seu discurs amb falsedats són els primers a mentir. L'hemeroteca posa cadascú al seu lloc i Joan Canadell ha estat l'últim a caure.
El dirigent de Junts per Catalunya assegurava que Aliança Catalana prioritzava la immigració per sobre de la independència. Fals. El partit va presentar una proposta de resolució per aixecar la DUI. Només 2 vots.
En @jcanadellb deu haver oblidat que ell i tots els diputats de @JuntsXCat es van abstenir a la proposta de resolució d'AC per fer efectiva la Declaració Unilateral d’Independència. Memòria selectiva?
En @jcanadellb deu haver oblidat que ell i tots els diputats de @JuntsXCat es van abstenir a la proposta de resolució de @CatalunyaAC per fer efectiva la Declaració Unilateral d’Independència.
Memòria selectiva? #Llautó https://t.co/ykijPSTFQl pic.twitter.com/UzKVwN1Txo
— Oriol Gès (@oriolges) November 30, 2025
Segons Canadell, el partit de Sílvia Orriols no havia presentat cap moció per exigir la República Catalana. Ha quedat clar que sí i Oriol Gès l'ha posat al seu lloc. Twitter ho té clar amb una nota de comunitat.
Els mitjans de comunicació públics i subvencionats s'esforcen a construir un discurs oficial. L'objectiu és tacar el relat de Aliança Catalana i comparar-la amb el partit feixista VOX. De moment, les enquestes donen la raó als independentistes i les eleccions seran la prova definitiva per conèixer el termòmetre real de la política catalana.
Una mica de memòria
L'1 d'octubre, els catalans van votar a favor del seu futur. Uns dies més tard, el President Carles Puigdemont havia de fer la seva feina i complir amb el mandat popular. Va afirmar que Catalunya s'havia guanyat el dret a ser un Estat independent.
Les primeres paraules van ser clares: "assumeixo el mandat del poble que Catalunya esdevingui un Estat independent en forma de república". Aquest fragment va ser interpretat com la declaració unilateral d'independència (DUI).
Suspensió immediata
A continuació, va proposar al Parlament suspendre els efectes de la declaració d'independència que acabava d'assumir. Va deixar suspesa aquesta declaració anterior i va manifestar la voluntat de diàleg amb les parts implicades, és a dir, l'Estat espanyol. El següent capítol ja el coneixem tots.
No cal declarar la independència
Segons els independentistes, declarar la independència no és la solució. Hi ha un mandat popular i la independència ja es va declarar. El que cal fer, per tant, és aixecar la DUI.
Partits processistes i autonomistes demanen de nou un referèndum. Obliden que ja se'n va celebrar un i que el van guanyar els partidaris del sí. Segueixen enrocats amb això d'"eixamplar la base" i venen el "dret a decidir" com una necessitat independentista.