Dos agents de la policia local d'esquena amb armilles reflectores grogues i uniformes negres patrullant un carrer.

El clar avís de la DGT als usuaris de bici i patinet elèctric

La Direcció General de Trànsit s'ha pronunciat sobre l'ús dels mitjans de transport

Una bona xarxa de transport és un factor essencial pel funcionament correcte d'una societat. Garantir el moviment de persones i de béns és necessari per impulsar l'economia i el benestar del país. Els mitjans de transport més usats són els cotxes propis, els quals omplen les carreteres diàriament

Tot i el gran ús dels vehicles personals, el transport públic és indispensable per al funcionament correcte de les ciutats. De fet, és una bona alternativa per no gastar de més en benzina. La seva accessibilitat econòmica el converteix en una de les solucions per evitar les congestions de les capitals.

L'auge de les bicicletes i els patinets elèctrics

Amb el trànsit que envolta les grans ciutats com Madrid i Barcelona, altres mitjans de transport han emergit per quedar-s'hi. La presència de les bicicletes i els patinets elèctrics és cada cop més habitual als carrers de les grans capitals. La seva autonomia i la gran mobilitat que aporten al conductor els converteixen en un dels millors mètodes de transport.

Una bicicleta negra de muntanya en un camí de terra envoltat de vegetació verda.
Una bicicleta | Pexels, Philipp M

Tot i això, diàriament surten a la llum moltes notícies sobre problemàtiques que tenen els patinets elèctrics. Mentre alguns exploten pel mal estat de la bateria, altres protagonitzen atropellaments per la valentia dels conductors. La Generalitat va fer un pas endavant prohibint el seu ús dins del transport públic amb multes de fins a 200 €.

La DGT es pronuncia sobre el seu mal ús

La Direcció General de Trànsit (DGT) també s'ha volgut pronunciar sobre les normes dels dos vehicles. De fet, l'auge i el seu discutible ús correcte ha estat el desencadenant d'una publicació viral a les xarxes socials. Concretament, el contingut el va apujar el compte oficial de la DGT a X i parla sobre la capacitat de passatgers que poden anar als vehicles.

Una bicicleta turquesa està estacionada davant d'una botiga de Chanel en un edifici elegant amb detalls arquitectònics ornamentats.
Bicicleta a una ciutat | Timea Kadar, Pexels

En primer lloc, es refereix a la bicicleta en què recorda la norma principal. “Només es pot portar un passatger de fins a 7 anys, en seient addicional homologat, sempre que el conductor tingui + 18 anys”. Això tenint en compte que es refereixen a les bicicletes típiques individuals.

El patinet elèctric, polèmic, però eficient

Al patinet elèctric, la DGT el defineix com un Vehicle de Mobilitat Personal i respon la pregunta de manera contundent. "Mai. Com el seu nom indica (Vehicle de Mobilitat Personal), i diu la norma, només té 1 plaça".

Un patinet elèctric negre estacionat en un carrer empedrat davant d'un edifici amb cartells i finestres.
Un patinet elèctric | Wikimedia Commons

Els patinets han estat al focus mediàtic pels seus problemes de seguretat i regulació. Tot i això, el seu ús és indispensable per reduir el nombre de vehicles a les ciutats i les emissions de carboni. Tot i l'odi generalitzat cap a ells, aquests vehicles són una de les vies d'escapament per a la congestió social.